نخستین کاشی ماندگار کاشان سردر منزل استاد سیدخلیل یاالله

نصب و رونمایی از نخستین کاشی ماندگار مفاخر کاشان سر در منزل سید خلیل یااللهکاشان فردا ـ نخستین کاشی ماندگار کاشان، سر در منزل استاد سید خلیل یاالله استاد مخملبافی کاشان نصب و در آیین ویژه‌ای با حضور فرماندار و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در آیینی با حضور فرماندار کاشان، جمعی از مسئولین شهری و هنرمندان کاشان و خصوصا استاد امین‌الله رشیدی از 22 هنرمند پیش‌کسوت صنایع دستی کاشان قدردانی شد.

علی‌اکبر مرتضایی فرماندار کاشان در این آیین گفت :صنایع دستی وهنرهای سنتی به ویژه در کشورهای خاستگاه تمدن مانند ایران، مصر و هند با کاوش‌های باستانشناسی در بناهای تاریخی به جهانیان شناسانده شده که افتخار بزرگی برای مردمان این خطه به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: همه مردم و مسئولان باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا کاشان به شکوه و گذشته خود از جمله در صنایع دستی برسد و با پشتیبانی از هنرمندان و پیشک‌سوتان، این مهم دور از انتظار نیست.

در پایان این مراسم به مناسبت روز جهانی صنایع دستی از 22 هنرمند این شهرستان تجلیل به عمل آمد و همچنین نخستین کاشی ماندگار مفاخر میراث فرهنگی کاشان به نام استاد سید خلیل یاالله سردر منزل وی نصب و از آن رونمایی شد.

کاشی ماندگار توسط سازمان میراث فرهنگی، بر سر در خانه هنرمندان و پیش‌کسوتان شاخص در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر نصب می‌شود.  این طرح با نصب اولین کاشی بر سردر خانه ایران درودی، نقاش ایرانی آغاز شد.
ایده پرداز این طرح در ایران، پوریا سوری رئیس وقت مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بود.

سید خلیل یاالله از اخرین بازماندگان مخملبافی کاشان
سید خلیل یاالله در حال مخملبافی
عکس مهدی عرشی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.