اصحاب رسانه سرمایه‌های میراث فرهنگی هستند

فریدون الهیاری در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی کاشانکاشان فردا ـ‌ مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: اصفهان و کاشان می‌توانند برند بین‌المللی اقامت و هتیلینگ در کشور شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی کاشان، فریدون اللهیاری در آیین بدرقه و معرفی رئیس و سرپرست این اداره، با تاکید بر این‌که شهرستان کاشان با وجود حدود دو هزار اثر تاریخی واجد ارزش و همچنین شماری سایت‌های باستانی دارای ظرفیت‌های مهم میراث فرهنگی است افزود: برخی از این آثار روزنه‌های جدیدی برای ورود به دوره‌های تاریخی روبه‌روی باستانشناسان قرار داده است.

به گفته مدیرکل میراث استان،‌ در برخی سایت‌های باستانی شهرستان کاشان مانند جوشقان استرک بر اساس برخی دست‌یافته و کاوش‌های انجام‌شده، پژوهش‌گران و محققان آثار تاریخی را در مورد مسائل اجتماعی، اعتقادی، سنت‌ها و آداب با مولفه‌های جدیدی مواجه کرده است که اگر بر روی آن‌ها تحقیق شود به دستاوردهای تازه‌ای دست خواهیم یافت.

وی توانایی جایگاه ثبت جهانی صنایع دستی کاشان را در کشور تاکیدکرد و گفت: تلاش می‌کنیم که نساجی سنتی این منطقه را با جایگاهی که در حوزه نساجی مدرن دارد به‌هم پیوند دهیم و این جریان را برای توسعه شهرستان استمرار ببخشیم.

اللهیاری، از خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه‌های میراث فرهنگی کشور یاد کرد و افزود: حضور، دقت، حساسیت و نظارت خبرنگاران می‌تواند در حمایت و پشتوانه کارکنان میراث فرهنگی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی، تصریح کرد: این دیدگاه باید معطوف به فرهنگ‌سازی، و توسعه هم‌دلانه باشد تا بتوانیم به هدف‌ها و آرمان‌های خودمان دست یابیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.