وزیر تحصیلات عالی افغانستان از دانشگاه کاشان دیدن کرد

وزیر تحصیلات عالی افغانستان به همراه دستیار، سفیر و چند دیپلمات‌ عالی ‌رتبه این کشور از دانشگاه کاشان بازدید و با جمعی از مسئولان این شهرستان دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، «نجیب‌الله خواجه عمری» هدف از سفر به ایران و بازدید از مراکز علمی از جمله دانشگاه کاشان را ارتباط و همکاری‌های علمی و فراهم‌کردن شرایط مناسب برای تحصیل دانشجویان افغانستانی در ایران بیان کرد.

وی گفت: وزارت تحصیلات عالی محورهایی از جمله عملیات بازنگری سرفصل‌ها و ارائه رشته‌های متناسب با بازار کار، تضمین کیفیت آموزشی عالی، ارزیابی مراکز آموزشی، مبارزه با فساد اداری، آموزش مجازی، بازنگری قوانین و مقرارت آموزشی را در راستای توسعه علمی کشور افغانستان در دستور کار قرار داده که امید است با استفاده از تجربه‌های علمی دانشگاه‌ها این برنامه‌ها عملیاتی شود.
وزیر تحصیلات عالی افغانستان گفت: افغانستان در طول 40 سال گذشته درگیر بحران‌های فراوانی بوده و کشورهای همسایه به ویژه ایران بار سنگین این مهاجران را به دوش کشیدند که از مسئولان و مردم این کشورها کمال تشکر را داریم.

خواجه‌عمری اضافه کرد: تنها راه نجات از شرایط کنونی و حل مسائل آن کشور بالا‌بردن سطح دانش است که امید می‌رود با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌های ایرانی این هدف تحقق یابد.

خواجه‌عمری با اشاره به 38 دانشگاه و موسسه دولتی و بیش از 130 دانشگاه و مرکز خصوصی در کشور افغانستان گفت: نزدیک به 300 هزار دانشجو و بین سه تا پنج هزار استاد در این دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه کاشان نیز در این نشست به قرار گرفتن دانشگاه کاشان در بین 10 دانشگاه برتر کشور، رتبه نخست بهره‌وری پژوهشی، کسب رتبه دوم این دانشگاه در زمینه مدیریت سبز، رتبه دوم و 109 در نظام بین‌المللی گرین متریک و رتبه نخست آزمایشگاه مرکزی اشاره کرد.

عباس زراعت با اشاره به تحصیل نزدیک به 500 نفر دانشجوی خارجی در دانشگاه کاشان افزود: بین‌المللی شدن جزء سیاست‌ها بوده و بر این اساس رتبه چهارم بین دانشگاه‌های کشور در جذب دانشجویان خارجی را داریم و نزدیک به 70 فعالیت بین‌المللی انجام شده است.

وی بیان کرد: پژوهشکده های نانو، انرژی، مرکز پژوهشی کاشان شناسی و اسانس از جمله فعالیت های دانشگاه کاشان است و آماده همکاری علمی در زمینه های گوناگون با دانشگاه های افغانستان هستیم.

نزدیک به هفت هزار و 500 دانشجو در 154 رشته و گرایش دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.