مرغداران کاشان مراقب آنفلوانزای پرندگان باشند

کاشان فردا ــ رئیس شبکه دامپزشکی کاشان با اشاره به گزارش مواردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشورهای همسایه، فعال‌بودن ویروس و تراکم زیاد مرغداری‌های تخم‌گذار در شهرستان و احتمال افزایش شیوع در ماه‌های آبان و آذر،‌ از مالکان واحدهای مرغداری خواست نسبت به رعایت نکات بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

دکتر عباس شاه میرزایی چهارشنبه ۲۱ شهریورماه به ایرنا گفت: ۱۲ واحد مرغداری این شهرستان به دنبال شیوع موج دوم آنفلوانزای پرندگان در سال گذشته درگیر بیماری شدند و نزدیک به ۶۰۰ هزار مرغ تخم‌گذار معدوم شد.

وی اضافه کرد: کنترل خودورهای حمل و نقل پرندگان و نهاده‌های دامی، ایجاد پست‌های قرنطینه و معدوم‌کردن مرغ‌های آلوده به ویروس با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط البته منجر به حفظ نزدیک به ۶۵ درصد از توان تولید تخم مرغ شهرستان کاشان شد، در حالی که برخی استان‌های همجوار ۹۵ درصد از توان تولید خود را از دست دادند.

شاه‌میرزایی عنوان کرد: امسال هم برای پیشگیری از شیوع بیماری با تشکیل کمیته ممیزی شهرستانی و استانی جهت اصلاح ساختار از مرغداری‌ها بازدید و کاستی‌های بهداشتی یادآوری می‌شود که این امر تا کنون نزدیک به ۳ میلیارد تومان برای مرغداران هزینه داشته‌است.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان به شهروندان توصیه کرد تا مرغ و تخم‌مرغ مورد نیاز خود را از مرکزهای مجاز عرضه این محصولات تحت نظارت شبکه دامپزشکی تامین کنند.

۴۸ واحد پرورش مرغ تخم‌گذار و ۱۵۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان کاشان فعال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.