دریافت ۳۵ مقاله برای همایش ملی عبدالرزاق و عزالدین محمود کاشانی و عبدالصمد نطنزی

کاشان فردا ـ رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان از دریافت 35 مقاله برای همایش ملی «عبدالرزاق»  و «عزالدین محمود» کاشانی و «عبدالصمد نطنزی» خبر داد.

«محمد مشهدی نوش‌آبادی» خاطرنشان کرد: بخش عمده این مقالات بر محور «مصباح‌الهدایه عزالدین محمود و «تاویلات القران» تفسیر عرفانی عبدالرزاق کاشانی و اندیشه‌های این دو عارف عالم تدوین شده است.

وی با بیان این‌که چند مقاله نیز به معماری و تزئینات مجموعه مسجد جامع و بقعه عبدالصمد اختصاص دارد، اظهار داشت: تعدادی از مقالات نیز به موضوعات اجتماعی و فرهنگی کاشان در دوران ایلخانی مربوط است.

رئیس مرکز پژوهشی کاشان‌شناسی دانشگاه کاشان با اشاره به این‌که «عبدالسلام کامویی» عارف دیگری است که موضوع دو مقاله همایش است خاطرنشان کرد: داوری مقالات طی مدت دو هفته انجام خواهد گرفت و مقالات پذیرفته‌شده در همایش ارائه خواهد شد.

مشهدی‌نوش آبادی اضافه کرد: در صورت همکاری مسئولین شهرستان‌های کاشان و نطنز خواهیم توانست چند کتاب نیز درباره سه شخصیت محوری همایش منتشر نماییم.

همایش ملی «عبدالرزاق»  و «عزالدین محمود» کاشانی و «عبدالصمد نطنزی» با حضور اندیشمندان و پژوهش‌گران برجسته کشور ۲۳ و ۲۴ آبان‌ماه سال‌جاری در شهرهای کاشان و نطنز برگزار می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.