۶۰۰میلیارد تومان برنامه در حوزه ستاد بازآفرینی شهر کاشان

ستاد بازآفرینی شهر کاشانکاشان فردا ـ شهردار کاشان در نشست شورای اسلامی شهر از برنامه ۶۰۰میلیارد تومانی در حوزه ستاد بازآفرینی شهر کاشان خبر داد.

به گزارش وب‌سایت شهرداری کاشان، سعید ابریشمی‌راد، در نشست شنبه ۲۸ مهرماه ۹۷ شورای اسلامی شهر با بیان این‌که در مرکز کاشان حدود ۴۸۰هکتار و راوند و فین حدود ۹۰هکتار بافت تاریخی وجود دارد، اظهار کرد: بیش از ۲۴۰۰هکتار از ۶۱۰۰ هکتار وسعت شهر کاشان؛ مشمول جامعه هدف برنامه ستاد بازآفرینی شهری می‌شود که تمام ارگان‌های دولتی و خدماتی مکلف به مسئولیت‌پذیری در این حوزه هستند.

ابریشمی‌راد با اشاره به این‌که محدوده سیلک جزو شهر کاشان نیست اما احیای سیلک جزو برنامه ستاد بازآفرینی است، گفت: علاوه بر احیای سیلک، طرح‌های بازآفرینی و سامان‌دهی قلعه جلالی، بازآفرینی و سامان‌دهی پنج محور تاریخی در بافت سنتی شهر، احداث سه پارکینگ در بافت‌های متراکم تاریخی در مرکز شهر، از جمله این طرح‌ها هستند که اغلب محرک توسعه می‌باشند.

به گفته شهردار کاشان؛ سایت موزه و تالار شهر در مجاورت تپه‌های سیلک؛ احداث بوستان بزرگی در محدوده کوچه «حسین‌پور» و گازرگاه بر اساس طرح‌های جامع در ستاد بازآفرینی آماده ارائه هستند که مجموع این پروژه‌های بازآفرینی شهری؛ حدود ۳۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به نشست پدافند غیرعامل در تهران و ضرورت توجه به مسائل مربوط به این اصل مهم گفت: شهرداری‌ها مهم‌ترین رکن توجه به ایمنی و مدیریت بحران هستند و بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان شهرداری‌ها و سازمان پدافند غیرعامل منعقدشده که در چارچوب این تفاهم‌نامه باید مطالعات جامع پدافند غیرعامل در شهرهای بزرگ صورت بگیرد.

ابریشمی‌راد افزود: ۱۵۰میلیون تومان اعتبار برای تهیه طرح جامع در این تفاهم‌نامه تخصیص یافت که ۵۰درصد آن توسط شهرداری و ۵۰درصد توسط سازمان پدافند غیرعامل تامین می‌شود، و در کاشان مقرر شده است مطالعات مربوط به این حوزه را دانشگاه کاشان برعهده بگیرد.

به گفته شهردار کاشان، در دیدار با اعضای کمیسیون ماده پنج استان اصفهان و هیئت همراه از استانداری، مواردی مانند احداث معبری در فین بزرگ، تغییر کابری و تفکیک کارخانه ریسندگی، تغییر کاربری برخی اراضی برای تملک کمربندی کاشان و آران بیدگل، واگذاری زمینی برای آتش‌نشانی در محدوده میدان پلیس و واگذاری زمین در مدیریت بحران و ورزشی در مسکن مطرح شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.