جشنواره بین المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان برگزار می‌شود

نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشانکاشان فردا ـ  نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان 22 آذ ماه امسال به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، دبیر این جشنواره شام‌گاه شنبه ۵ آبان‌‌ماه در نشستی با خبرنگاران گفت: بخش نخست جشنواره کتاب‌های گروه سنی کودک و نوجوان شامل تالیف و ترجمه با موضوع آب، داوری می‌شود.

اکبر رضوانیان بیان کرد: محدودیتی در این بخش از نظر تعداد  آثار ارسالی وجود ندارد و همه کتا‌ب‌های داستانی و غیرداستانی انتشار یافته از سال 90 تا کنون، می‌توانند در این رقابت شرکت داشته باشند.

وی مهلت ارسال آثار را پایان آبان‌ماه جاری  اعلام کرد و افزود: پدیدآورندگان و ناشران باید در کنار تکمیل فرم، سه جلد از هر اثر را به دبیرخانه جشواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان عنوان کرد: مسابقه و کارگاه تولید کتاب تصویری «صدای پای آب» در بخش دوم با هدف حمایت از نویسندگان و تصویرگران جوان و ایجاد فرصت برای انتشار آثار آن‌ها برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: «آب و محیط زیست» شامل فرهنگ استفاده درست از آب، آینده بدون آب، «آب و فرهنگ مردم» شامل باورها، آیین‌ها، پیشه‌ها و مهارت‌های بومی مانند جشن آب‌پاشان، قالیشویان مشهد اردهال، میراب و مقنی و قنات، آب انبار و آسیاب محورهای بخش دوم این جشنواره است.

رضوانیان یادآور شد: نویسندگان دست‌کم یک داستان کودک با یک هزار کلمه و تصویرگران دست‌کم یک تصویر همراه با توضیح و ایده داستان در محورهای یاد‌شده، برای شرکت در مسابقه و کارگاه با تکمیل فرم‌های پیوستی به دبیرخانه جشنواره با نشانی کاشان- هتل نگارستان- دبیرخانه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان ارسال کنند.

وی افزود: جایزه‌هایی شامل تندیس جشنواره به همراه تور یک هفته‌ای بوم‌گردی به مناطق جذاب ایران و هدیه‌هایی از صنایع دستی کشور به نفرات برتر اهدا می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی کتاب کودک و نوجوان کاشان ادامه داد: برگزاری نمایش‌گاه کتاب و تصویرگری کودک با حضور گروه‌های موسیقی کودک، اجرای تئاتر عروسکی، برگزاری صبح‌گاه کتاب در مدرسه‌، جشن کاغذ هوایی با موضوع آب، نمایش فیلم‌های کودک با موضوع آب و حضور نویسندگان در مدرسه های این شهرستان از دیگر برنامه های جشنواره است.
کاشان اسفندماه گذشته برای یک سال به عنوان چهارمین پایتخت کتاب ایران برگزیده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.