همایش کارآفرینی در صنعت زالو در دانشگاه کاشان برگزار شد

کاشان فردا ـ همایش کارآفرینی در صنعت زالو با محورهای آشنایی با صنعت پرورش و تکثیر زالوی طبی و تشریح اهمیت و توجیه اقتصادی آن در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کاشان، مدیر مرکز کارآفرینی و رشد دانشگاه کاشان گفت: ترویج و تلاش جهت ایجاد مزرعه‌ی پرورش به‌ویژه در روستاها با هدف اشتغال‌زایی و همچنین انجام تحقیقات بین‌رشته‌ای در رابطه با این صنعت در دانشگاه جهت استحصال فراورده‌هایی با ارزش افزوده از اهداف اصلی برگزاری این همایش بود.

داوود حسنعلیان خاطرنشان کرد: این همایش را می‌توان یکی از نمودهای ارتباط دانشگاه با جامعه و نقش راهبردی دانشگاه که باعث ایجاد اشتغال، ارزش افزوده از طریق شناسایی فرصت‌های جدید و استفاده از توان‌های بومی منطقه است دانست.

این همایش با سخنرانی مهندس پیمبرپی کارآفرین برتر کشور در صنعت زالو با استقبال گسترده علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این صنعت، به صورت رایگان برگزار شد.

پرورش زالو از جمله مشاغل مولدی است که مشاغل جانبی زیادی در اطراف خود مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

این کار تولیدی باعث می‌شود که اولا طب سنتی که در همه جای جهان به صورت جدی دنبال می‌شود، در ایران هم پیگیری شود، و ثانیا مانع قاچاق غیرقانونی آن به کشورهایی که طالب آن هستند می‌شود و در ضمن می‌توان از این موجودات کوچک برای مصارف بهداشتی و آرایشی استفاده کرد و این صنعت را هم بیش از پیش در کشور بومی کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.