سکته مغزی قابل درمان است

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا ـ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: شعار «سکته مغزی قابل درمان است»‌ شعار «هفته سکته مغزی» 26 آبان تا 2 آذرماه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل این دانشگاه، «دکتر محمد حاجی جعفری» تاکید کرد: سکته حاد مغزی قابل درمان است، اگر بیمار در کمتر از 2 ساعت از شروع علائم به اورژانس رسانده شود.

حاجی‌جعفری اعلام کرد: سکته مغزی دومین علت مرگ‌ومیر و نخستین علت ناتوانی طولانی‌مدت در کشور است و مطالعات نشان‌داده: بروز سکته حاد مغزی در ایران حدود ۲۳ تا ۱۰۰ مورد در یک‌صد هزار نفر بوده که مشابه کشورهای همسایه عرب‌زبان است.

وی هزینه‌های درمانی و بازتوانی را از عوارض ناشی از این بیماری دانست و افزود: از کارافتادگی قسمتی از نیروی کار مفید جامعه، سالیانه هزینه هنگفتی را بر نظام سلامت کشور و خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

معاون درمان دانشگاه، سن، فشار و چربی خون بالا، بیماری‌های قلبی، دخانیات، چاقی و مصرف مشروبات الکلی را در افزایش ریسک ابتلا به سکته مغزی موثر دانست.

وی خاطرنشان کرد: دنیای امروز پراسترس است، اما باید با یادگیری مهارت‌های کنترل استرس، آن‌را به حداقل رساند.

عضو هیات علمی دانشگاه اظهار داشت: با برنامه‌ریزی طی سال‌های اخیر دانشگاه علوم پزشکی کاشان سعی بر تجهیز فرایند درمان این بیماری به‌صورت 24 ساعته و 7 روز هفته برای بیماران مبتلا با ارتقای مهارت‌های کلیه پرسنل و پایگاه‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی و تجهیز آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری و جاده‌ای به‌عنوان اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.