پلیس راهور کاشان و حقوق شهروندی

بلوار شهدای خزاقکاشان فردا ـ اگر از اواسط آبان‌ماه، مسافر کاشان ــ تهران بوده‌اید، شاهد تعریض و به‌سازی بلوار شهدای خزاق، در راستای افزایش ایمنی و رعایت حقوق شهروندان کاشانی هستید که ضمن لازم‌بودن قابل‌ستایش و تقدیر است.

این بلوار مناسب‌ترین خروجی برای اتوبوس‌های است که پس از ساعت‌زدن می‌توانند خود را به اتوبان کاشان- قم برسانند.

از اواسط آبان‌ماه اتوبوس‌های بین‌شهری کاشان – تهران و یا کاشان – کرج از میدان قطب راوندی در بلوار شهدای طاهرآباد به‌طرف پلیس‌راه حرکت می‌کنند، ساعت می‌زنند، دوباره به علت بسته‌بودن بلوار فوق‌الذکر، به میدان قطب برمی‌گردند و از میدان قطب و بلوار شهیدان برازنده خود را به اتوبان می‌رسانند.

از ساعت ۳ بامداد تا ساعت ۸.۵ شب، دو شرکت مسافربری کاشانی هر ساعتی به‌طور میانگین سه اتوبوس به تهران می‌فرستند، چیزی فراتر از ۱۰۰ اتوبوس در روز.

اگر میانگین مسافران را ۱۵ نفر، و زمان رفت‌وبرگشت را تنها ۵ دقیقه در نظر بگیریم، حدود ۷۵۰۰ دقیقه روزانه زمان شهروندان در همین فاصله چهار کیلومتری رفت‌وبرگشت اضافه و قابل مدیریت، صرف می‌شود!

باقریان نصرآبادی، یک راننده اتوبوس معتقد است: این یک‌صد اتوبوس، به‌طور میانگین ده لیتر روزانه گازوئیل در این مسیر مصرف می‌کنند، (مصرف نامعقول منابع انرژی خود حدیث دیگری است).

بماند که چرا مدیریت‌های شرکت‌های مسافربری کاشان هیچ‌گونه مطالبه‌گری در این مدت نداشته‌اند، همچنین بماند که اصولاً کاشانی‌ها از روی نجابت، کمتر «مرام مطالبه‌گری» دارند! ولی چگونه است که مدیریت محترم پلیس راهور دغدغه‌ای برای حل این معضل هنوز نشان نداده‌اند!

آیا نصب یک باجه موقت برای ساعت‌زدن در میدان قطب راوندی، جهت صرفه‌جویی در امر ساعت‌زنی اتوبوس‌های کاشان تهران و کاشان کرج، احترام به حقوق شهروندان کاشانی نیست؟

آیا جلوگیری از هدر‌رفت سرمایه ملی نیست؟
آیا نمی‌شود با مقداری توجه، حقوق شهروندی را ارج نهاد و ماهانه از هدر رفت ۲۲۵ هزار دقیقه عمر و وقت شریف شهروندان کاشانی جلوگیری کرد؟

آیا لزوماً پلیس راهور جزو ارگان‌هایی محسوب نمی‌شود که باید «منشور حقوق شهروندی» ابلاغی سال گذشته ریاست محترم جمهوری را رعایت کنند؟

بحران فقط سیل، ریزگرد، خشک‌سالی و قص‌علی‌هذا نیست! مدیریت بحران از وظایف یک مدیر توان‌مند‌ است که در حیطه کاری خود به بهترین شیوه و در سریع‌ترین زمان مسائل مبتلابه را مدیریت کند!

علی خالویی، کنشگر حوزه گردش‌گری و طبیعت‌گردی  ـ کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.