اجرای طرح بازآفرینی شهری در آران و بیدگل ضروری است

طرح بازآفرینی شهری آران و بیدگلکاشان فردا ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به مستعدبودن آران و بیدگل در زمینه‌های گوناگون، بر ضرورت اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان تاکید کرد.

نعمت‌الله اکبری جمعه ۲۱ دی‌ماه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: اجرای طرح بازآفرینی شهری در آران و بیدگل با توجه به پیشینه این شهرستان ضروری است و در صورت اجرای درست، می‌توان به آن هویت بخشید.

وی بیان کرد: مجموعه‌ای از جمله خانه‌ها، بافت‌های تاریخی و بازارچه در کنار هم می‌توانند اعتبارهای خوبی در قالب طرح بازآفرینی برای آران و بیدگل جذب کنند.

اکبری اضافه کرد: بازآفرینی شهری نیاز به نوآوری دارد و ردیف بودجه آن نیز ملی است و می‌تواند با مدیریت درست موجب پیش‌رفت و آبادانی شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی آران و بیدگل عنوان کرد: رواج گردشگری خلاق در مناطق بکر از جمله کویر مرنجاب، سنبک و سیازگه موجب گسترش و توسعه پایدار این شهرستان خواهد شد.

اکبری یادآور شد: اصفهان رتبه نخست جذب اعتبارهای طرح بازآفرینی شهری در استان را دارد اما این طرح تقاضامحور بوده و با توجه به طرح‌های ارائه‌شده بودجه اختصاص می‌یابد.

شهرستان آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر، بیش از 605 هزار هکتار مساحت و نزدیک به 170 هکتار بافت فرسوده دارد.

بر اساس طرح بازآفرینی شهری سالانه 10 درصد بافت فرسوده و ناکارآمد شهری باید بازسازی شود و تا سال 1400 یک هزار و 334 محله در 543 شهر با جمعیت 10 میلیون نفر در زیرمجموعه فعالیت‌های نرم‌افزاری و کالبدی طرح قرار بگیرند.

اجرای این طرح 66 هزار هکتار از زمین‌های شهری، 20 درصد مساحت شهری و 30 درصد جمعیت شهرهای کشور را دربر می‌گیرد و کاهش فقر شهری، ارتقای تاب‌آوری شهری، ارتقای هویت و منزلت مکانی و افزایش حکمرانی محلی از هدف‌های کلان محلی این طرح است.

قرار است تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه نیمی از محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری که در مجموع 9 میلیون نفر را در خود جای داده، با اختصاص سالانه 250 هزار میلیارد ریال بازسازی شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.