ری نامزد پنجمین پایتخت کتاب ایران شد

ری پنجمین پایتخت کتاب ایران شدکاشان فردا – «شهرستان ری» به عنوان تنها نماینده از استان تهران در پنجمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، به عنوان نامزد کسب عنوان «پایتخت کتاب ایران» انتخاب شد.

به گزارش فارس، در پنجمین دوره این برنامه، ۱۷۲ شهر از تمامی استان‌‌های کشور موفق به ارسال آثار خود به دبیرخانه مرکزی این جشنواره شدند. داوری این دوره در سه مرحله صورت گرفت و ۳۵ شهر به مرحله نیمه‌نهایی راه‌یافتند و در آخر هئیت داوران نیز ٢٠ شهر را به عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران انتخاب کرد.

رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، کشف، جذب، سامان‌دهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده برگزار می‌شود.

این عنوان به شهری اعطا می‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد. شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت خواهد کرد.

در شهرستان ری، طرح یادشده با هماهنگی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، شهرداری، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، بخشداری‌‌ها و دهیاری‌ها اجرا می‌شود.

گفتنی است، شهرستان ری برای چهارمین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت ٦٧٦ باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و ٧٤٠ نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می‌شود.

در چهار دوره گذشته اجرای این طرح، شهرهای اهواز، نیشابور، بوشهر و کاشان به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.

آیین پایانی انتخاب کاشان به عنوان چهارمین پایتخت و معرفی پنجمین پایتخت کتاب ایران با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و تعدادی از مسوولین کشوری و اهالی قلم و فرهنگ ۴ اسفند ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های بین‌المللی کتاب‌خانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.