«هنر خوب زندگی کردن» در بیمارستان یثربی نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی کتاب هنر خوب زندگی کردن در بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشانکاشان فردا – بیست‌و‌نهمین نشست کتاب‌خوانی بيمارستان آيت‌الله يثربی كاشان با نقد و بررسی كتاب «هنر خوب زندگی کردن» نوشته رولف دوبلی و ترجمه عادل فردوسی‌پور برگزار شد.

به گزارش ایبنا، حامد دزفولی منتقد در این نشست كتاب‌خوانی در این رابطه گفت: این کتاب دارای 52 بخش است و نگارشی متفاوت و انگیزشی دارد و به خواننده القا می‌کند که هیچکس قادر نیست آن‌چه را که در افکار و قلب شما می‌گذرد، متوقف کند و هیچ نیروی نیست که جریان زنده درونی شخص را بگیرد.

وی ادامه داد: شاید در توان‌مان نباشد که دنیای اطرافمان را تغییر دهیم و شاید هرگز قادر نباشیم نابرابری و بی‌عدالتی را متوقف کنیم و جلوی حوادث تلخ طبیعی را بگیریم، اما بی‌شک می‌توانیم دنیای درونی خود را سامان دهیم.

این منتقد ادبی که كارمند تنها بیمارستان دوستدار كتاب كشور است، با اشاره به این‌که هنر خوب زندگی کردن مجموعه‌ای از روش‌های عملی و کاربردی است، یادآور شد: در 52 بخش این کتاب مطالب متنوعی در حوزه روان‌شناسی، فلسفه، علوم اقتصاد، ریاضی و تجارت بیان شده است. در هر کدام از این بخش‌ها راه‌حلی برای دستیابی به «زندگی خوب» ارائه می‌شود و به گفته‌ نویسنده، اینها میان‌برهایی شگفت‌انگیزند برای رسیدن به موفقیت و ثروت.

یادآوری می‌شود، «هنر خوب زندگی كردن»، سومین كتاب عادل فردوسی‌پور است. او پیش از این کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» از رولف دوبلی را با همراهی بهزاد توکلی و علی شهروز ترجمه کرده بود. این دو در ترجمه کتاب «هنر خوب زندگی کردن» نیز با فردوسی پور مشارکت داشته‌اند.

عادل فردوسی‌پور پیش از این‌که بعنوان یک مترجم شناخته شود، بیش‌تر شخصیت اجرا و تسلط خاص وی بر برنامه‌ها و گفت‌وگوهای ورزشی مورد توجه بوده است.

بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان تنها بیمارستان دوستدار کتاب است که به غیر از نشست‌های ماهانه نقد و بررسی کتاب، برنامه متنوع دیگری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در دست اقدام و اجرا دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.