کاشت ۳ هزار اصله نهال در دانشگاه کاشان

کاشت نهال در دانشگاه کاشانکاشان فردا – به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حدود ۳۰۰ اصله نهال با مشارکت استادان، کارمندان و دانشجویان در دانشگاه کاشان کاشته شد.

به گزارش دانشگاه کاشان، مسئول فضای سبز این دانشگاه؛ انار، زیتون خوراکی، زیتون تلخ و عناب را از انواع نهال‌های کاشته‌شده معرفی کرد و گفت: با توجه به محدودیت آب سعی بر این است که با کاشت گونه‌های مناسب در توسعه فضای سبز اقدام نماییم.

 محسن قرآنی‌نیا، همچنین از کاشت 50 اصله نهال اکالیپتوس و 500 گلدان زینتی از اقلام گیاهی تولیدی گل‌خانه دانشگاه کاشان همزمان با روز درختکاری در مجموعه پردیس خواهران خبر داد و اضافه‌کرد: همچنین عملیات کاشت نهال در پژوهشکده اسانس قمصر با 100 اصله نهال صنوبر در هفته منابع طبیعی انجام شده است.

وی فضاهای سبز جدیدالاحداث در سال جاری را حدود 3 هزار مترمربع عنوان کرد و افزود: این فضاها در محوطه‌های سراهای دانشجویی احمدی‌روشن، ترکیان و پژوهشکده انرژی ایجاد شده است.

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان گفت: در مجموع حدود سه هزار اصله نهال از انواع گوناگون کاج، زیتون تلخ، خوراکی، اکالیپتوس و گونه‌های زینتی در محوطه دانشگاه در این هفته کاشته می‌شود.

قرآنی نیا با بیان این‌که با کاشت این نهال‌ها مجموعه فضای سبز دانشگاه به 42 هکتار می‌رسد افزود: در حال حاضر متوسط فضای سبز این دانشگاه به ازای هر نفر 45 مترمربع است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.