عمل ترمیم آئورت شکمی با موفقیت در کاشان انجام شد

عمل جراحی ترمیم آئورت شکمیکاشان فردا – برای نخستین‌بار عمل ترمیم آنوریسم آئورت شکمی در بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید بهشتی کاشان با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه پزشکی کاشان، دکتر محمد حسین مکی گفت: این عمل بر روی یک بیمار ۸۰ ساله که دارای آنوریسم آئورت شکمی (abdominal aortic Aneurysm) بود و تهدید به پارگی داشت، انجام شد.

وی با اشاره به انجام این نوع عمل در بیمارستان‌های مجهز افزود: این عمل با مشارکت تیم جراحی و بی‌هوشی و کادر پرستاری بخش آنژیوگرافی بیمارستان و با مسئولیت تیم جراحی، دکتر آرش مرادی فوق‌تخصص جراحی عروق و دکتر سعادتی سرپرست تیم بی‌هوشی انجام گردید.

مدیر مجتمع بیمارستانی دکتر شهید بهشتی کاشان تصریح کرد: آنوریسم شریانی در آئورت عارضه‌ای است که به دلیل گشادشدن قطر شریان بیشتر از ۱.۵ برابر قطر طبیعی با خطر پاره‌شدن و مرگ ناگهانی و عوارض عروق محیطی همراه است.

مکی ادامه داد: عمل جراحی آنوریسم آئورت شکمی در چند سال اخیر در ایران با کمک روش‌های اندووسکولار با استفاده از دستگاه آنژیوگرافیو کارگذاری استنت گرافت آماده شده برای جایگزینی آئورت در اتاق عمل هیبرید انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.