پایان مجسمه به چاپ دوم رسید

موسی کیخا در حال امضا کتاب پایان مجسمهکاشان فردا – کتاب «پایان مجسمه»؛ یادداشت‌های روزانه موسی کیخا از انقلاب اسلامی مردم کاشان به کوشش هادی لطفی با همکاری دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید.

به گزارش فارس، این اثر در ۴۴۰ صفحه، قطع رقعی برای دومین‌بار چاپ شد، این کتاب که نخستین جلد از مجموعه تاریخ‌نگاران انقلاب اسلامی است، جریانات و حالات مردم کاشان را در روزهای انقلاب روایت می‌کند.

موسی کیخا (متولد ۱۳۲۸ش) نویسنده و روزنامه‌نگار، پیش از انقلاب گزارش‌گر مبارزات انقلابی مردم منطقه کاشان و آران و بیدگل بر علیه رژیم ستم‌شاهی بوده و روزنوشت‌های خود از اتفاقات سال‌های پایانی عمر رژیم سابق را در این کتاب به رشته تحریر درآورده است.

آخرین گزار‌ش‌ها از این اتفاقات که نماد سقوط رژیم سابق است، سقوط مجسمه‌های شاه سابق ایران در میادین شهر‌ها بود که این مجسمه در کاشان در میدان ۱۵ خرداد فعلی وجود داشت و در روزهای آخر عمر رژیم سابق و منتهی به انقلاب توسط مردم سقوط کرد.

«موسی کیخا» درباره کتابش می‌گوید: پایان مجسمه خاطرات و دست نوشته‌های شخصی من در بحبوحه مبارزات مجاهدت‌های مردم کاشان برای پیروزی انقلاب اسلامی از نیمه دوم سال ۵۶ تا ۲۳ بهمن ماه سال ۵۷ است. از وقتی حرکت‌های انقلابی در ایران آغاز شد شغل کابینت‌سازی را رهاکرده و به ثبت وقایع مبارزات مردمی در کاشان مانند مسیرهای راهپیمایی، شعارها، زمان و مکان تظاهرات، درگیری‌ها و حملات مامورین ساواک مشغول شدم.

کیخا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در گروه جنگ جهاد سازندگی حضور داشت و روایت‌گر حماسه‌های دلیرمردان دفاع مقدس بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.