مشکل بیمه بیماران حل شد/ مسئولین شهر پیگیر باشند

دکتر علیرضا مفرحکاشان فردا ـ مشکلات بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در کاشان، دست‌کم دو دهه قدمت دارد. از زمانی که مدیریت بیمارستان شهید بهشتی کاشان، به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شد و قرار شد در قبال این تغییر مدیریت، بیمارستان مستقلی برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در کاشان احداث شود.

ساخت این بیمارستان هنوز در کش‌وقوس بروکراسی اداری و گیروکش‌های بین‌سازمانی به جایی نزسیده، اما فارغ از آن این روزها تاخیر در پرداخت هزینه‌‌های بیمه بیماران  یا کسر بخشی از این حق، باعث بروز مشکلاتی برای بیماران شده که در این گزارش مشکات آنلاین اشاره‌ای به آن شده‌است.

در پی بروز این مشکلات ظهر سه‌شنبه ۲۱ اسفندماه نشستی در دانشگاه پزشکی کاشان پیرامون این موضوع، با حضور فرمانداری، اداره بازرسی، اداره اطلاعات، پزشکان و مدیران گروه‌های تخصصی پزشکی تشکیل شد که البته جای خالی سازمان تأمین اجتماعی کاشان در این میان، به‌وضوح حس می‌شد.

دکتر علیرضا مفرح
، مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره این نشست به مشکات آنلاین گفت:
پزشکان متخصص و اساتید می‌گویند که کارشناسان سازمان مدیریت درمان تأمین اجتماعی، اهل‌فن نیستند و بی‌دلیل کسورات به عملکرد ما می‌زنند. برای مثال ما آپاندیس را بر اساس علم روز و ارجاعات معتبر علمی جراحی می‌کنیم، اما کارشناس غیرمتخصص اشکالی بی‌اساس از آن می‌گیرد و به همین بهانه درصدی از حق‌الزحمه ما که حق‌العمل هست را کم می‌کند.

مفرح افزود: این کسر‌کردن‌ها به سایر هزینه‌های مرتبط با بیمارستان هم تعلق می‌گیرد، مثلاً اگر ۱۰ یا ۲۰ درصد کم کنند، به کل هزینه پرونده بستری بیمار، کسورات می‌زنند یا اگر به دلیل عوارض اجتناب‌ناپذیر و علمی که در اثر یک عمل جراحی ایجاد شده، نیاز به عمل بعدی باشد، تأمین اجتماعی، از دادن هزینه‌های آن عمل سر باز می‌زند.

وی با بیان این‌که بیشتر این مسائل «مالی» هستند، تصریح کرد: جدای از آن پول مطالبات را که کسورات هم می‌زنند نمی‌دهند. تأمین اجتماعی، هزینه‌ای که باید یک سال و نیم پیش پرداخت می‌شده نداده، پولی که در آن زمان با آن امکان خرید تجهیزات بهتری داشتیم، اما حالا باید برای جایگزینی، سه برابر هزینه کنیم.

مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به این‌که با درخواست مسئولین شهری از پزشکان برای همکاری بیشتر همه‌چیز به روند قبل بازمی‌گردد تا ضرری به مردم وارد نشود، تاکید کرد: در عین‌حال مسئولین شهری هم جهت حل مشکلات، پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

مفرح تصریح کرد: پزشکان می‌گویند ما چندین ماه است که بدون دریافتی، کار می‌کنیم، صدایمان هم درنیامده، اما این سکوت باعث می‌شود آن‌ها گمان کنند ما مشکلی نداریم، اما آن‌ها نه‌تنها قدرشناسی و تشکر نمی‌کنند، بلکه ما را محکوم هم می‌کنند.

لازم به ذکر است که سازمان تأمین اجتماعی، که روی سخن تمام پزشکان و اساتید با این سازمان بود، امروز در این جلسه حضور نداشت. بنا به گفته دکتر مفرح، تأمین اجتماعی پیش‌ازاین عنوان کرده که طرح تحول سلامت هزینه‌های سرباری به آن‌ها تحمیل کرده، و حالا اعتبارات آن‌ها، نمی‌تواند کفاف این حجم از هزینه با تعرفه بالا باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.