ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در جوشقان قالی آغاز شد

کاشان فردا _ عملیات اجرایی بخشی از شبکه جمع‌آوری فاضلاب و انشعاب‌های جوشقان قالی، در آیینی با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، و جمعی از مسئولین شهرستان کاشان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان عصر یک‌شنبه ۲۶ اسفندماه در این آیین گفت: برای اجرای طرح ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارهای داخلی تبصره 3 هزینه می‌شود.

محمدرضا اسدی طول شبکه جمع‌آوری این طرح را 2.1 کیلومتر بیان کرد و افزود: افزایش سطح بهداشت عمومی، امکان استفاده از پساب در بخش صنعت و کشاورزی و مشارکت عمومی در انجام طرح برای تامین منابع مالی از ویژگی‌های این طرح است.

اسدی یادآور شد: امکان حفر چاه‌های جذبی به علت سنگین‌بودن جنس زمین در بیشتر مناطق جوشقان قالی وجود ندارد و اصلی‌ترین راه دفع فاضلاب هم‌اکنون رودخانه اصلی این شهر است که می‌تواند مشکلات زیادی را برای مردم و محیط زیست به همراه داشته باشد.

همچنین عملیات اجرایی مخزن یک‌هزار مترمکعبی شهر جوشقان قالی آغاز شد که برای این طرح 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارهای عمرانی، استانی و داخلی اختصاص یافته است.

شرکت آب و فاضلاب کاشان خدمت‌رسانی به 12 شهر در کاشان و آران و بیدگل را با 140 هزار فقره انشعاب آب، یک هزار و 850 کیلومتر شبکه آب‌رسانی و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب سه شهر کاشان، قمصر و نیاسر را با مجموع 25 هزار فقره انشعاب، 405 کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی، فرعی و خط انتقال بر عهده دارد.

جوشقان قالی از توابع شهرستان کاشان شامل شهر جوشقان و شهرک وحدت با نزدیک به هفت هزار نفر جمعیت در فاصله 80 کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.