شهر زیزمینی نوش‌آباد در صدر آمار بازدید آران و بیدگل

صف خرید بلیط بازدید شهر زیرزمینی نوش‌آبادکاشان فردا _ شهر زیرزمینی نوش‌آباد، در صدر بازدید جاذبه های گردشگری شهرستان آران و بیدگل قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر نوش‌آباد گفت: بازدید گردشگران از شهر زیر زمینی نوش آباد که بزرگترین شهر دست کند جهان به شمار می رود در سال جاری رشد خوبی داشته است.

امیر کدخدایی به ایسنا اعلام کرد: آمار گردشگران بازدید کننده از شهر زیر زمینی نوش‌آباد حدود ۱۵ هزار تا روز پنجم فروردین‌ماه بوده است.

وی افزود: البته آمار واقعی خیلی بیشتر است ولی تعداد بلیط فروش‌رفته ۱۵ هزار بوده است و این آمار تا پایان تعطیلات بیشتر خواهد شد.

اهالی کهن دیار نوش آباد زمانی برای فریب دشمن و استمرار زندگی در زیرزمین پناه می‌گرفتند و با خاموش‌شدن شعله‌های جنگ و فروکش‌شدن چکاک شمشیرها زندگی را زیر گنبد مینا ادامه می‌دادند.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد شهریست برای فریب دشمن. شهری كه با خون دل مردمان دیار انوشه هزاران سال پیش ساخته شده و سنگر و مامنی بوده برای زندگی دوباره، اینجا نشانه‌ای از زندگی با درایت انسان‌های عاشق و دلباخته در دوران باستان است که چشم هر بیننده‌ای را مسحور هنر زیبای دست انسان‌های هزاران سال پیش می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.