کاشان در محاصره ۵ رودخانه/چم‌رود وحشی‌ترین رودخانه

ساداتی‌نژاد نماینده کاشان در نشست شورای اداری کاشانکاشان فردا _ نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس به خسارت سیل اخیر در چند استان اشاره کرد و گفت: هنگام بارش‌ها با تدبیر به میدان آمدن مسئولان ذی‌ربط از جمله فرماندار و شهردار از بروز مشکلات در این منطقه جلوگیری کرد که امید می‌رود برای سال‌های آتی نیز اقدام‌های موثرتری در پیش گرفته شود.

سید جواد ساداتی‌نژاد امروز شنبه ۱۷ فروردین‌ماه در نشست شورای اداری شهرستان از چم‌رود به عنوان وحشی‌ترین رودخانه کاشان نام برد و افزود: این رودخانه دانشگاه‌های کاشان، آزاد اسلامی، علوم پزشکی و شهرک‌های صنعتی و مسکونی قطب راوندی را تهدید می‌کند، و در صورت طغیان می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

ساداتی‌نژاد رودخانه حیدر را نیز به علت صخره‌ای‌بودن و شیب تند به مرکز شهر، و بسته‌شدن مسیل آن، خطرناک خواند و با اشاره به رودخانه‌های قمصر و قهرود یادآور شد: رودخانه خنب و جزه نیز در صورت طغیان، مناطق سفیدآب، لتحر و حسن‌آباد را در بر می‌گیرد.

وی اعلام کرد: در زمین‌های پایین‌دست رودخانه چم‌رود، یک‌هزار هکتار پخش سیلاب وجود دارد که از 15 سال گذشته تا کنون 2 بند آن اجرا شده و در بالادست حوزه‌های چم‌رود و دره بیش از هفت سال است که طرحی اجرا نشده است.

ساداتی‌نژاد افزود: در بالادست رودخانه خنب و جزه 300 هکتار پخش سیلاب وجود دارد که تنها یک بند 15 سال پیش برای آن ساخته‌شده، اما برای رودخانه‌های قمصر و قهرود طرح‌های پخش سیلاب اجرا نشد.

نماینده کاشان و آران و بیدگل با اشاره به این‌که شبکه زه‌کشی مناسبی در شهر کاشان وجود ندارد، تاکید کرد: در صورت بارندگی شدید، خانه‌های مردم دچار آب‌گرفتگی می‌شود.

وی از تخصیص 150 میلیون یورو برای اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل صندوق توسعه ملی در سال جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سهم خوبی از این اعتبارها به شهرستان کاشان اختصاص یابد.

ساداتی‌نژاد دانش‌آموخته دکتری هیدرولوژی با گرایش آب از دانشگاه مسکو است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.