برای توجیه شکست «اصفهان شمالی» دنبال مقصر می‌گردند

کاشان فردا _ سیدجواد ساداتی‌نژاد نصرآبادی که عملکرد سه ساله‌اش باعث‌شده توسط برخی از فعالان رسانه‌ای و اجتماعی کاشان «نماینده نصرآباد، آران و بیدگل و کاشان» نامیده شود، در یک سال پایانی دوره نمایندگی‌اش تلاش کرده تصویری متفاوت از خود در اذهان عمومی ارائه کند.

بیلبوردهای تشکر از ساداتی‌نژاد به خاطر کاهش تعرفه برق در سطح شهر
عکس از نسل فردا

کمتر کسی است که بنرهای پرتعداد تصویر نماینده را در سطح شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ببیند و شبهه انتخاباتی بودن این همه تبلیغ در ذهنش جرقه نزند.

طرح استان اصفهان شمالی را هم که در این یک سال پایانی به صورت جدی در محافل نماینده و رسانه‌های حامی‌اش مطرح می‌شود، می‌توان از قبیل همین اقدامات دانست.

استان کاشان، خواسته به حق مردم دارالمومنین است و همه نمایندگانی هم که در این چند دهه از طرف کاشان و آران و بیدگل به مجلس شورای اسلامی راه‌یافته‌اند، این مساله را به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم منطقه مطرح کرده‌اند.

اما مطرح‌کردن عنوان «استان اصفهان شمالی» به جای «استان کاشان» هم یک یک گام به عقب بود و هم راه‌کار مناسب تحقق آن علی‌الظاهر پیگیری نشد.

این طرح یک گام به عقب بود چرا که عنوان «اصفهان شمالی» به اسم مردم کاشان، جایگزین «استان کاشان» شد؛ درحالی که در منطقه کاشان بزرگ، کمتر شهروندی است که به اصالت و شأنیت این نام برای یک استان مستقل اذعان نکند.

البته توجیهاتی نیز برای این تغییر بیان شد که هرگز قانع‌کننده نیست و مخالفت مخالفان پیشین استان‌شدن کاشان، ناکارآمدی این توجیه را آشکار کرد.

راه‌کار مناسب‌تر، تشکیل شورای پیگیری این مطالبه بود. کاشان ظرفیت‌های بزرگی را برای رایزنی در راس دولت و حاکمیت دارد. جایگاه ویژه حضرات آیات نمازی و امامی کاشانی در نزد رهبری انقلاب، مقبولیت ویژه آیت‌الله یثربی در دولت حسن روحانی، قدرت رایزنی شخصیت‌های نامداری مانند سیدحسین موسویان، نفوذ چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب کاشان مانند آیت‌الله عرب، سعید حجاریان، محسن آرمین و ناصری‌طاهری و غیره در دولت و فراکسیون امید مجلس در کنار هم می‌توانست زمینه را برای همراه‌کردن بدنه حاکمیت و دولت هموار کند. اما پرسش اینجاست که تاکنون چقدر از این ظرفیت استفاده شده است؟

با همه این نقدها، گویا که دنبال‌کنندگان این طرح هم، اعتقادی راسخی به تحقق آن ندارند؛ دشمن‌تراشی کذایی برای طرح استان‌شدن کاشان و انداختن توپ در زمین رسانه‌های منتقد سیدجواد ساداتی‌نژاد، و همچنین تمسخر اخیر مردم اردستان توسط کانال تلگرامی نزدیک به برخی از اطرافیان ساداتی نژاد تأیید کننده این سخن است.

توهین کانال فرصت دیگر به شهر اردستانچگونه می‌توان باور کرد کسانی که انتشار مصاحبه نماینده اردستان در رسانه‌های کاشان را، طرحی برای مخالفت با استان کاشان می‌دانند، بدون قصد، این‌چنین مردم شهرستانی را که همراهی‌شان برای استان‌شدن کاشان لازم است به سخره گرفته باشند؟

چگونه می‌توان باور کرد کسانی که یک جوان کاشانی را برای طرح موضوعی مبنی بر خیانت بودن یا نبودن طرح استان اصفهان شمالی، به اتهام توهین به نماینده به دادگاه کشاندند، ندانند که انتشار چنین محتواهایی توهین‌آمیز است؟

پرسش‌های این‌چنینی این نظریه را تقویت می‌کند که تیم رسانه‌ای حامی ساداتی‌نژاد از حالا برای به ثمر نرسیدن این طرح به دنبال مقصر می‌گردد، تا در صورت موفق‌نشدن آن هم خدشه‌ای به تصویر ساداتی‌نژاد در اذهان عمومی وارد نشود؛ تصویری که این روزها شاهد نشانه‌هایی از تلاش گسترده برای ترمیم آن هستیم.

کاشان نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. فآهآن می گوید

    چهآراستآن برآی توسعه ی همگون نآحیه خور/ کآشآن / اصفآهآن / گلپآیگآن. یآ الحآق کآشآن به تهرآن که بعد مسآفت یکسآنی بآ کآشآن دآرد و بسیآر بهتر از فآلآنژ هآی اص فآهآنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.