۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگل بسته شد

بسته‌شدن ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در آران و بیدگلکاشان فردا _ رئیس اداره منابع طبیعی آران و بیدگل از بسته‌شدن 14 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

جمال‌الدین صمصامی یک‌شنبه ۱۸ فروردین‌ماه با اشاره به اعمال کاهش آبدهی برای چهار حلقه چاه به ایرنا گف: هشت حلقه از چاه‌های غیرمجاز پر شده در بخش صنعت و سایر آن‌ها مربوط به بخش‌های دامداری، کشاورزی و مرغداری‌ها بود.

بیشتر بخوانیم:
+ توقیف دستگاه حفاری غیرمجاز چاه در آران و بیدگل

وی اعلام کرد: نزدیک به 70 حلقه چاه غیرمجاز تا کنون در این شهرستان شناسایی شده که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت و کشاورزی است و البته اخطارهای لازم جهت پر کردن آن‌ها داده شده است.

صمصامی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز این شهرستان در سال پیش‌رو اضافه کرد: نصب کنتورهای هوشمند، کنترل اضافه برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها از دیگر اقدام‌های در دست اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 250 حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، 26 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای آران و بیدگل، 30 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای کاشان و 120 حلقه چاه صنعتی و خدماتی در محدوده این شهرستان فعال است.

به گفته صمصامی، 88 درصد منابع آب شهرستان آران و بیدگل در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.