گردشگران کویر آران و بیدگل ۴ برابر افزایش یافتند

افزایش ۴ برابری گردشگران کویرهای آران و بیدگلکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل گفت: حضور گردشگران در نقاط کویری این شهرستان در جریان تعطیلات نوروزی 1398 افزایشی 200 درصدی به نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است.

مجید نوری دوشنبه۱۹ فروردین‌ماه به ایرنا اعلام کرد: نزدیک به 61 هزار نفر مسافر داخلی و گردش‌گر خارجی نوروز امسال از کویرهای این شهرستان دیدن کردند که کویر مرنجاب، سنبک و ویگل 41 هزار نفر و کویر سیازگه هم 20 هزار نفر را میزبانی کرد.

وی با اشاره به بازدید افزون بر 173 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان در نوروز 98 بیان کرد: این آمار به نسبت سال گذشته افزایش 13 درصدی را نشان می‌دهد.

نوری اضافه کرد: 25 هزار و 275 نفر نیز نوروز امسال در این شهرستان اقامت داشتند که 52 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل، این شهرستان را از قطب‌های گردشگری طبیعی استان اصفهان برشمرد و عنوان کرد: یک اثر طبیعی ثبت‌شده این شهرستان محوطه فسیل‌آباد در ابوزیدآباد است و کویر ریگ‌بلند و دریاچه نمک در شرف هم در فهرست اثرهای طبیعی ملی ثبت‌شده‌اند.

نوری کویر مرنجاب، ریگ بلند، دریاچه نمک، چاله های هندوانه دیمی سنبک و چارطاقی، محوطه فسیل آباد، منطقه چاه عروس، سیازگه و مجموعه‌های جنگلی پده را از جمله جاذبه های طبیعی آران و بیدگل برشمرد.

شهرستان آران و بیدگل 500 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی شناسایی شده دارد که 135 مورد تا کنون در فهرست اثرهای ملی ثبت شدند.
آ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.