ساز «محمد معتمدی» برای شهدای ایرباس ایران کوک می‌شود

محمد معتمدیکاشان فردا ـ محمد معتمدی هنرمند کاشانی آواز و موسیقی ایران با انتشار تصاویر حمله سال ۱۳۶۷ نیروهای آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس وعده داده در نخستین فرصت برای شهدای «مظلوم هم‌میهن» خود آهنگ می‌سازد.

به گزارش مشکات آنلاین؛ معتمدی در اینستاگرام خود نوشته: وقتی «این تصاویر شوم» را در صفحه اینستاگرام پرویز پرستویی دیده «بسیار متاثر» شده است.

او گفته است: «یک درصد تصور کنید اگر این اتفاق براى یک کشور اروپایى یا خود آمریکا افتاده بود؛ چه فیلم‌ها و چه موسیقى‌ها که برایش ساخته نمى‌شد و چه بناهاى یادبودى که برایشان بنا نمى‌نهادند!

بماند که در کشور خودمان چه توجیه‌ها که نمى‌شنویم و یاللعجب که برخى هموطنان‌مان!!! از شلیک‌کننده موشک دفاع هم مى‌کنند!!!»

معتمدی با اشاره به پست پرستوئی نوشته: اگر چه مسئولان آن‌طور که باید و شاید برای این شهداء و خانواده‌هایشان کاری نکرده‌اند، اما او هم به عنوان یک هنرمند «در حد وظیفه» برای آنان کاری نکرده است.

پرویز پرستویی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود از بی‌توجهی به شهدای هواپیمای ایرباس ایران ابراز تاسف کرده و نوشته‌بود: «آخرین باری که بنده کوچک‌ترین با جمع هنرمندان سینما و …سالگرد این عزیزان را با بازماندگانشان در محل وقوع این جنایت آمریکا برگزار کردیم، از مسئولین خواهش و تقاضا کردیم که آمریکا به گردن کاپیتان ناو وینسس (ویل راجرز) مدال انداخته و جشن گرفتند، شما هم بیایید فرودگاه بندرعباس را به بنام شهدای ایرباس تغییر دهید. دریغ، دریغ، دریغ.»

۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ با حمله ناو آمریکایی وینسس، هواپیمای مسافربری ایرباس با ۲۹۰ سرنشین به قعر آب‌های خلیج فارس سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

پرستویی این پست را بعد از آن منتشرکرد که رسانه‌ها از تصویب نام‌گذاری چند خیابان تهران به نام محمدرضا شجریان، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، غلامحسین امیرخانی، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی خبر دادند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.