درخشش «علی شاهیده» با «ایرو» در جشنواره پکن

صحنه‌ای از فیلم ایرو (Here)کاشان فردا – فیلم ایرو (here) که علی شاهیده، هنرمند کاشانی مدیریت فیلمبرداری آن را برعهده داشته‌است، در جشنواره بین‌المللی فیلم پکن مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است.

آیین پایانی این جشنواره فردا شب برگزار می‌شود و با توجه به استقبال صورت‌گرفته از این فیلم، احتمال حضور آن در جمع فیلم‌های دریافت‌کننده جایزه وجود دارد.

شاهیده که قرار است پس از بازگشت از چین، سریال دره خرس دیو پی‌‌گیری کند، هم‌اکنون به همراه عوامل فیلم ایرو در چین حضور دارد. در این فیلم که هادی محقق نویسنده و کارگردان آن است، مهیار آبرون، محمد آذرخش و حمدالله عزیزی ایفای نقش می‌کنند.

نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با حضور 775 فیلم از 85 کشور و منطقه جهان برگزار می‌شود که از میان آن‌ها 15 فیلم از جمله فیلم‌های «ایرو» (این‌جا) و «تهران شهر عشق» از ایران، زمین سرگردان از چین، بن برگشته است از آمریکا و آهنگساز تولید مشترک چین و قزاقستان به عنوان نامزد جوایز تیان تان (کاخ آسمانی) این جشنواره، وارد بخش رقابتی شده‌اند.

موضوع اصلی این جشنواره که جزء سه جشنواره مهم بین‌المللی فیلم دنیا به حساب می‌آید و برابر با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین برگزار می‌شود، «خانه و کشور» است، و مجید مجیدی کارگردان صاحب‌نام ایرانی عضو هیئت داوران امسال آن است.

جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و سال گذشته، دو فیلم ایرانی «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد و «ملی و راه‌های نرفته‌اش» به کارگردانی تهمینه میلانی در کنار دو فیلم چینی نامزد جایزه «تیان تان» بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی پکن شدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.