فرهنگ استفاده از بوق را یاد بگیریم

سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلامکاشان فردا – بوق‌زدن ابزاری برای اخطار و اعلام خطر به دیگر استفاده‌کنندگان از راه در شرایط اضطراری است؛ پس بیایم فرهنگ استفاده به‌جا از آن را یاد بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یکی از رفتارهای ضد اجتماعی و ضد شهروندی که سالیان سال است در فرهنگ رانندگی ما شکل گرفته، استفاده بی‌جا از بوق در هنگام رانندگی عنوان کرد.

وی افزود: برخی از رانندگان همچنان برای مقاصد خود همچون جلب نظر دیگران، هشدار به دیگران، ادب‌کردن افراد خاطی، سوارکردن مسافر و بازشدن مسیر، از بوق استفاده می‌کنند.

کوهزادی با بیان این‌که صدای مکرر بوق وسایل نقلیه در خیابان‌ها، پیامدهای منفی جسمانی و آسیب‌های روحی و روانی فراوانی برای شنوندگان به دنبال دارد افزود: رانندگان تلاش کنند تا حد ممکن در محدوده بیمارستان‌ها و یا مکان‌هایی که به آرامش نیاز دارد بوق نزنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در خصوص راه‌کار پلیس برای مقابله با بوق‌زدن‌های غیرضروری گفت: به‌رغم صراحت قانون و پیش‌بینی جریمه 40 هزار تومانی برای این تخلف، به جهت این‌که شهرداری به وسیله تابلو محدوده بوق‌زدن ممنوع را در نقاط شهری مشخص نکرده است، پلیس برای اجرای بهینه این قانون همچنان با مشکل مواجه است.

وی به مسکوت‌ماندن قانون هوای پاک در خصوص بوق‌زدن غیرضروری اشاره کرد و افزود: براساس قانون هوای پاک که چندسال پیش در مجلس تصویب شد، برای بوق‌زدن بی‌جا جریمه پلکانی 100 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته شده اما تاکنون ابلاغیه در رابطه با اجرای این قانون به پلیس راهور ارسال نشده است.

رئیس پلیس راهور استان در پایان گفت: برای به حداقل رساندن این رفتار غیراخلاقی و غیرقانونی بایستی علاوه بر انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی، محدوده‌های بوق‌زدن ممنوع در نقاط شهری مشخص تا با مرتکبان برابر قانون رفتار شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.