نشست رئیس دانشگاه کاشان و رئیس مرکز ملی فرش ایران

فرشته دستپاک رئیس مرکز ملی فرش ایرانکاشان فردا ـ‌ نشست مشترک رئیس دانشگاه کاشان و رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد.

در این نشست که رئیس پژوهشکده فرش و مدیر گروه فرش دانشگاه کاشان حضور داشتند، مشکلات فرش دستباف در کاشان مورد گفت‌وگو قرار گرفت و مقرر شد کار گروهی از دو طرف تشکیل شده و زمینه‌های همکاری مشخص و قراردادهای همکاری تنظیم گردد.

همچنین موضوعاتی چون تولید فرش دستباف توسط کارگاه‌های تولیدی و پژوهشکده فرش، تاسیس باغ‌موزه فرش و تدوین استاندارد فرش دست‌باف در این جلسه مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

فرشته دستپاک رییس مرکز ملی فرش ایران در این جلسه تاکید کرد: با توجه به این‌که فرش دستباف یکی از برندهای منطقه کاشان است، باید اقدامات زیادی برای احیای این صنعت صورت گیرد و از جمله این‌که موزه فرش احداث گردیده و بافندگان فرش بیمه شوند و زمینه صادرات فرش فراهم گردد.

رئیس دانشگاه کاشان نیز اظهار داشت: پژوهشکده فرش و گروه فرش دانشگاه کاشان فرصت خوبی برای ارتقای این صنعت است و دانشگاه آمادگی دارد کارگاهی را در دانشگاه احداث نماید تا دانشجویان مهارت‌آموزی کنند و درآمدی هم داشته باشند. همچنین اساتید می‌توانند در ارایه طرح های زیبا و در زمینه کیفیت دادن به مواد اولیه کمک خوبی به تولیدکنندگان بنمایند.

در این جلسه مقرر شد رئیس مرکز فرش از طریق بانک مرکزی پیگیری کنند تا تسهیلات خرید فرش دستباف در اختیار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار گیرد و رئیس دانشگاه نیز از طریق وزارت علوم نحوه تولید فرش و فروش آن به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با شرایط مناسب را تعقیب نماید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.