دانشگاه کاشان جز ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت

دانشگاه کاشان رتبه دوم را کسب کردکاشان فردا – رئیس دانشگاه کاشان از کسب رتبه نخست دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع کشور خبر داد و گفت: بر اساس نظرسنجی تایمز دانشگاه کاشان جز ۱۰۰ دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفت.

به گزارش مهر، عباس زراعت پیش‌ازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که دانشگاه کاشان در تمامی جهات از ۲۶ استان کشوربالاتر قرار دارد افزود: یکی از موفقیت‌های دانشگاه کاشان قرار گرفتن این دانشگاه در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر قاره آسیا بر اساس نظرسنجی تایمز است.

زراعت با بیان این‌که رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در قاره آسیا در ۱۳ شاخه و پنج معیار انجام می‌شود، ابراز داشت: هر یک از معیارها امتیازات مختلفی را دارد و امسال یکی از دانشگاه‌های چین رتبه نخست، دانشگاه‌های سنگاپور و هنگ‌کنگ رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و ایران برای نخستین‌بار در آسیا از ترکیه در این رتبه پیشی گرفت.

وی با بیان یاد‌آوری این‌که بر اساس رتبه‌بندی‌های صورت گرفته دانشگاه کاشان یکی از مؤثرترین دانشگاه‌های جهان شناخته شده است، گفت: این مقام بر اساس ۱۷ معیار از سوی سازمان ملل متحد به‌دست آمده است و هر دانشگاهی که حداقل دو معیار از ۱۷ معیار رتبه قبولی را کسب کند، در زمره دانشگاه‌های مؤثر قرار می‌گیرد که بر همین اساس ۴۷۰ دانشگاه جهان و ۱۲ دانشگاه کشور به این رتبه‌بندی ورود پیدا کرده‌اند.

زراعت با بیان این‌که دانشگاه کاشان رتبه دوم دانشگاه‌های مؤثر در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ششم در میان تمامی دانشگاه‌های کشور را به دست آورده است، اظهار داشت: سومین مقام کسب‌شده توسط دانشگاه کاشان نیز کسب رتبه برتر در دانشگاه و مدیریت سبز کشور بود.

وی با بیان این‌که این دانشگاه در مشارکت خیران رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است خاطرنشان ساخت: در سال جاری خیران کاشانی متعهد شدند تا در توسعه دانشگاه کاشان به میزان ۱۰ هزار مترمربع مشارکت داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در حال حاضر ۳۰۰ دانشجوی خارجی دارد که در تمامی مقاطع و از کشورهای عراق، افغانستان، تاجیکستان و غیره مشغول به تحصیل هستند و در نظر داریم طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته این میزان دانشجو تا هزار نفر افزایش پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.