از ابتدای خرداد همه باید از رمز یک بار مصرف استفاده کنند

رمز یکبار مصرف در خدمات بانکیکاشان فردا – امروز بانک مرکزی طی ابلاغیه‌ای به شبکه بانکی کشور، آخرین زمان استفاده از رمز دوم ایستا را آخر اردیبهشت‌ماه جاری  اعلام کرد.

طبق این ابلاغیه، از ابتدای خرداد رمز دوم کارت‌های بانکی بی‌استفاده بوده و حذف می‌شود تا رمز دوم یک‌بار مصرف (One Time Password) جایگزین آن شود. بنابراین؛ مردم برای تراکنش‌های مالی خود توسط موبایل یا درگاه‌های اینترنتی دیگر نمی‌توانند از رمز دوم ثابت خود استفاده کنند و باید رمز یک بار مصرف بگیرند.

رمز دوم یک بار مصرف در همان زمان برای مشتریان تولید‌شده و تاریخ انقضای آن ۶۰ ثانیه است. مشتریان باید در مدت زمانی کمتر از ۶۰ ثانیه این رمز دوم یک بار مصرف را استفاده کنند چون در غیر این صورت نامعتبر شده و باید دوباره رمز دوم یک بار مصرف دریافت شود. طول رمز دوم پویا ۷ رقم است.

بیشتر بخوانیم:
+ بانک‌ها باید رمز یک‌بار مصرف به مشتری ارائه کنند

مشتریان بانک‌ها و دارندگان کارت‌های بانکی باید با مراجعه به شعب بانک‌های خود، درخواست فعال‌سازی و استفاده از سیستم رمز دوم یک بار مصرف کنند.

استفاده از رمز دوم یکبار مصرف توسط نرم‌افزار یا پیامک امکان‌پذیر است و مشتریان بانک‌ها باید در مراجعه به شعبه بانکی خود، تقاضای فعال‌سازی نرم‌افزار یا پیامک برای دریافت رمز یک بار مصرف را داشته باشند.

فعال‌سازی رمز دوم یک بار مصرف کاملا رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای مشتری نخواهد داشت.

امنیت بیشتر شبکه بانکی

رمز دوم یکبار مصرف
هنوز اطلاعات تکمیلی درباره این ابلاغیه بانک مرکزی و نحوه استفاده از رمز دوم بانکی منتشر نشده است و سایت‌های خبری تنها به پایان کار استفاده از رمز دوم بانکی با ابلاغیه جدید بانک مرکزی اشاره کردند.

بانک مرکزی در شهریور سال گذشته از بانک‌ها خواست زیرساخت ارایه رمز یک بار مصرف را راه‌اندازی کنند. اکنون، بانک مرکزی به تمامی بانک‌ها دستور داده از ابتدای خرداد‌ماه این زیرساخت برای مشتریان عمومی و خدمات مبتنی بر بسترهای الکترونیکی فراهم و قابل استفاده باشد.

رمز یک بار مصرف امنیت بالاتری نسبت به رمز دوم ایستا دارد و این اقدام بانک مرکزی در راستای افزایش ایمنی سیستم بانکی در برابر سرقت‌های آنلاین و الکترونیکی و کاهش جرایم مالی است.

منبع: یک پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.