رونمایی از کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه

کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه تالیف حسین صدقیکاشان فردا – در آیین ویژه‌ای با حضور مسئولان کاشان از کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در حاشیه این آیین گفت: کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی ایران شناخته شده است و تعدد واحدهای تولیدی فرش ماشینی یکی از دلایل انتصاب این شهرستان به چنین صفتی است و در همین راستا کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه طی آیینی با حضور مسئولان شهرستان کاشان رونمایی شد.

محمد نظافتی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتاب اصول و مبانی طراحی پارچه که حاصل سال‌ها مطالعه، پژوهش و تجربه مولف در زمینه طراحی پارچه است، به خوبی تمام زیروبم‌های آموزش طراحی پارچه را با قوانین و قواعد هنری تشریح می‌کند و همین امر باعث شده که این کتاب منبع آموزشی مطلوبی برای دانشجویان رشته‌های طراحی پارچه و طراحی لباس باشد.

وی از نقد کتاب توسط نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هیئت علمی و مدیر گروه گرافیک دانشگاه شاهد تهران خبر داد و افزود: این کتاب به قلم حسین صدقی در ۱۳۲ صفحه در قطع وزیری و تمام رنگی به چاپ رسیده است.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان با بیان اینکه از ۱۰۰ فرش برگزیده موزه‌های جهان، ۲۵ فرش متعلق به کاشان بوده است، ابراز داشت: کاشان طراحان فرش بزرگی داشته است. طراحی‌های شیخ صفی، چلسی، شکارگاه و جوشقان که جزء بهترین طراحی فرش‌های عتیقه جهان به حساب می‌آیند، متعلق به کاشان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.