بسیج ملی کنترل فشار خون در کاشان و آران و بیدگل

بسیج ملی کنترل فشار خونکاشان فردا ـ معاون بهداشتی دانشگاه پزشکی کاشان، از آغاز بسیج ملی کنترل فشار خون برای کلیه افراد 30 سال به بالا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید علیرضا مروجی، با ییان این‌که زمان اجرای طرح از 17 خرداد ماه تا ۱۵ تیرماه خواهد بود گفت: در ایران بالغ بر 15 میلیون نفر مبتلا به فشار خون می‌باشند که از میان آن‌ها فقط 60 درصد از بیماری خود مطلع هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ سکته مغزی قابل درمان است

معاون بهداشتی دانشگاه، بیماری فشار خون بالا را یکی از عوامل اصلی خطر در بیماری‌های قلبی عروقی برشمرد و افزود: این بیماری یکی از بیماری‌های بدون علامت و همراه با عوارض جدی است.

مروجی تصریح کرد: فشار خون بالا بر عملکرد طبیعی قلب، مغز، کلیه‌ها و عروق خونی اثر می‌گذارد.

وی، با اشاره به این‌که کنترل فشارخون به مداخله شخصی و سعی و تلاش خود فرد بستگی دارد، ادامه داد: هدف از خودمراقبتی در فرد مبتلا به فشار خون این است که بیمار قادر باشد با آگاهی و با مشارکت کامل در مراقبت از خود کوشا باشد و در این راه مداومت داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه، با بیان اینکه پویش‌های ملی به عنوان اقدام‌جمعی روی افکار عمومی تاثیرگذار هستند و اگر خوب اجرا شوند منجر به نتایج مطلوبی می‌شوند، یادآور شد: اجرای این نوع پویش‌ها می‌تواند تلنگری برای افزایش آگاهی مردم، اصلاح سبک زندگی و افزایش سطح کیفیت زندگی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.