اهدای اعضای ۳۶ بیمار مرگ مغزی در کاشان از سال ۸۷ تاکنون

اهدای عضو اهدای زندگیکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، «کُلیه» را بیشترین عضو اهدایی بیماران در کاشان عنوان کرد و گفت: ۳۶ بیمار مرگ مغزی از سال ۸۷ تاکنون اعضای خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

محمد حاجی‌جعفری در گفت‌وگو با مهر، اعلام کرد: این امر خداپسندانه در کاشان از سال ۸۷ آغاز شده و از آن زمان تاکنون ۳۶ مورد عضو برای پیوند ارسال شده است؛ و کلیه، کبد، نسوج، پوست و دریچه‌های قلب را از بیشترین موارد اهدای عضو معرفی کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ پرستار محمدآبادی بعد از مرگ هم به یاری بیماران شتافت

حاجی‌جعفری گفت: پیوند اعضا در کاشان صورت نمی‌پذیرد و بر همین اساس زمانی که مرگ مغزی فردی تأیید می‌شود، تیم متخصص از تهران به کاشان آمده و اعضای مورد رضایت اولیای دم جهت اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی جدا و به بیمارستان‌هایی که بیمار نیازمند در آن بستری ارسال می‌شود.

وی با بیان این‌که کلیه بیشترین عضو اهدا شده از بیماران مرگ مغزی در کاشان بوده است، ابراز داشت: کبد، قلب و ریه از دیگر اعضای اهدا شده در کاشان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: شهروندان بدانند که اگر بیماری مرگ مغزی شده است، تنها یک هفته فرصت است تا اعضای قابل اهدا به نیازمندان پیوند زده شود که متأسفانه عدم آگاهی از این موضوع باعث می‌شود تا فرصت اهدای عضو از بیمار گرفته شود.

وی با بیان این‌که بیماران مرگ مغزی می‌توانند جان چندین بیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات دهند، گفت: بیماری که دچار مرگ مغزی شده، تنها با دستگاه زنده است و اگر این دستگاه‌ها از او جدا شود فوت می‌شود و بر همین اساس اولیای دم باید بدانند که با امر خداپسندانه اهدای عضو می‌توانند علاوه بر نجات نیازمندان از مرگ می‌توانند روح و جسم عزیزشان را در افراد دیگر حس کنند.

شهروندان نیز می‌توانند برای داشتن کارت اهدا در سایت ehda.ir نام‌نویسی یا از سامانه ۳۴۳۲ استفاده کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.