برخورد جدی نیروی انتظامی کاشان با کلید به دستان

اجاره دهندگان منزل که با کلید کنار خیابان می‌ایستندکاشان فردا – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان از ممنوعیت اجاره منازل به مسافرین و گردشگران از سوی افراد غیرآگاهی که منازلشان در سامانه‌های ویژه ثبت نشده، از برخورد جدی نیروی انتظامی این شهرستان با کلید به دستان خبر داد.

محمدحسین تقوایی به مهر، گفت: در فصل گل و گلاب منطقه کاشان میزبان مسافرانی از سراسر کشور است که بخشی از آنان قصد اسکان شبانه را داشته و نیازمند مکانی مناسب جهت اسکان هستند که مراکز مجاز همچون هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، اقامت‌گاه‌های سنتی و سایر امکان مجوزدار میزبان مسافران هستند.

تقوایی ضمن انتقاد از افرادی موسوم به کلید به دستان افزود: برخی از افراد منازل خود را جهت اسکان موقت در اختیار مسافران قرار می‌دهند در حالی که هیچ مجوزی نگرفته‌اند و همین امر موجب شده است تا برخی اتفاقات در این شرایط رخ دهد که گاهاً امکان جبران آن نیز وجود ندارد.

وی اعلام کرد: چندین مورد گزارش مردمی از سوی شهروندان اعلام شده است مبنی بر این‌که منزل خود را جهت اسکان به مسافرین اجاره داده‌اند ولی زمان تحویل منزل متوجه شده‌اند اموالی از آن‌ها به سرقت رفته و مدارک به امانت گذاشته شده نزد صاحبان منزل توسط مسافران جعلی بوده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کاشان تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود اگر درخواست اجاره منزل خود به مسافران را دارند، حتماً از طریق شرکت‌های معتبر طرف قرارداد با اداره میراث فرهنگی کاشان اقدام کنند تا مورد سواستفاده قرار نگیرند.

تقوایی همچنین ضمن هشدار به شهروندان درباره در اختیار قرار ندادن وسیله نقلیه به خصوص موتورسیکلت به اتباع بیگانه افزود: بر اساس قانون اگر جرمی نظیر تصادفات جرحی یا فوتی، سرقت و غیره اتفاق بیفتد که راننده و یا راکب آن از اتباع بیگانه باشد، شخص صاحب وسیله نقلیه نیز معاون و همکار مجرم شناخته می‌شود و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.