روز عجیب آقای رئیس

زهرا مهدی‌‌پورکاشان فردا – این هفته که در شورای شهر حاضر شدم، علی هاشمی طاهری عضو شورای شهر می‎نالید از این‌که تصمیمات شورا دیگر بر مبنای مشورت جمعی نیست و یک نفر تصمیم‌گیرنده شده است.

می‌گفت دیگر ۹ نفر تصمیم نمی‌گیرند، یک نفر شده تصمیم‌گیرنده برای شهر.

معنای حرفش را نمی‌فهمیدم. بهتر است بگویم نمی‌فهمیدم منظورش از یک نفر کیست. نمی‌دانستم یک نفر تصمیم‌گیرنده برای شهر کیست.

اما حالا که هنوز یک هفته نشده می‌فهمم معنی حرفش را، شاید روی سخنش با رئیس شورا نبوده باشد اما حالا که رئیس شورا حرفش را در رابطه با پروژه زیرگذر عوض می‌کند ذهنم می‌رساندم به این سخن هاشمی طاهری: تصمیم گیرنده یک نفر است نه ۹ نفر.

شورای شهر این هفته میزبان شهردار بود. برای پاسخ‌گویی‌اش به پرسش اعضای شورا در رابطه با پروژه زیرگذر.

گروهی مخالف پروژه زیر گذر بودند. این مخالفتی نبود که قابل پیش‌بینی نباشد. یک سالی است که آن‌ها مخالفت‌ِشان را علنی و غیرعلنی اعلام کرده‌اند.

اما آن‌چه برای همه تعجب‌آور بود، سخنان و رفتار رئیس شورا بود. علی رسول‌زاده که تاکنون خودش را موافق پروژه اعلام کرده بود، حالا مخالفتش را اظهار می‌کرد.

او که در ابتدای جلسه به هر عضو شورا ۱۰ دقیقه زمان داد تا موافقت یا مخالفت‌ِشان با شهردار در رابطه با پروژه زیرگذر را عنوان کنند ۴۰ دقیقه از زمان شورا را به خود اختصاص داد تا در دفاع از نظرش در مورد این پروژه بکوشد، و وقتی دیگر اعضا نسبت به زمان گرفته‌شده به او اعتراض کردند گفت: از حق ریاستم استفاده می‌کنم.

با مخالفت او با پروژه زیرگذر حالا با ۵ مخالف و ۴ موافق از اعتبار می‌افتاد درحالی که قبل از این این پروژه رای موافق رئیس شورا را با خود داشت.

او گفته که: به‌خاطر حق مردم با پروژه مخالف است. از او که دم از حق مردم می‌زند جای سوال دارد که آیا در این یک سال برایش حق مردم مطرح نبوده است؟

زهرا مهدی‌پور ـ مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ کاش یکی بیاید پدر شود برای جامعه‌مان
+ هرکسی دوست دارد این موقع عزیزانش کنارش باشند
+ وعده استخدام رسمی، پیمانی‌شدن در هنگام عمل

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.