پیشگیری از اعتیاد بدون همکاری حداکثری مردم ممکن نیست

اسماعیل بایبوردی فرمانداری آران و بیدگلکاشان فردا – فرماندار آران و بیدگل گفت: هنرمندان شهرستان باید با بهره‌گیری از هنر خود و با ورود به حوزه مبارزه با مواد مخدر در کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل بایبوردی یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آران و بیدگل برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع «نه به مواد مخدر» در شهرها و روستاهای شهرستان را در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر مهم برشمرد و افزود: یکی از مهم‌ترین زبان‌ها برای پیشگیری از اعتیاد، زبان هنر است که باید از گنجایش و توان‌مندی هنرمندان در راستای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بهره گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ ۹۳ درصد جامعه نگران اعتیاد است
+ خانه‌های معتادساز، بیشتر از خانه‌های معتاددار است

وی با بیان این‌که پیشگیری و رویارویی با اعتیاد بدون همکاری حداکثری آحاد مردم ممکن نیست تاکید کرد: حضور مردم در کتاب‌خانه‌ها، مراکز آموزشی، تفریحی و ورزشی می‌تواند در افزایش تحرک اجتماعی و کاهش آسیب‌ها مؤثر باشد.

فرماندار آران و بیدگل گفت: ورزش علاوه بر ایجاد شادابی، نشاط و افزایش آمادگی جسمانی در افراد، نقش مهمی در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله اعتیاد دارد.

وی با تاکید بر تشکیل اتاق اندیشه و هیئت‌های اندیشه‌ورز مبارزه با مواد مخدر در شهرستان آران و بیدگل با همکاری دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش این شهرستان گفت: با تشکیل این اتاق فکر می‌توان با هم‌اندیشی اعضا در مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن اعتیاد به مواد مخدر تصمیم‌گیری نمود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل، پیشگیری را کم‌هزینه‌ترین روش مقابله با مواد مخدر ذکر کرد و افزود: آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها و توسعه فضای سرانه ورزشی در این شهرستان می‌تواند در پیشگیری از مصرف مواد مخدر مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان به دلیل شرایط سنی در زمره گروه‌های پرخطر در گرایش به مواد مخدر محسوب می‌شوند و آموزش و پرورش به عنوان نهاد تربیتی نقش کلیدی در پیشگیری دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.