دانشگاه کاشان در ۴ حوزه رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد

دانشگاه کاشانکاشان فردا ـ معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: بر اساس اعلام نظام رتبه‌بندی 2019 شانگهای، این دانشگاه در فهرست دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گرفت‌.

مجید منعم‌زاده اعلام کرد : دانشگاه کاشان در این نظام رتبه‌بندی؛ در ۴ حوزه مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه زیر ۵۰۰ جهان را کسب کرد.

به گفته وی: دانشگاه کاشان در رشته مهندسی مکانیک رتبه 201-300 جهانی، در مهندسی شیمی رتبه 301 تا 400 و در مهندسی برق و الکترونیک و علوم و مهندسی انرژی رتبه 401 تا 500 را بدست آورده است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه نخست کسب کرد
+ دانشگاه کاشان جز ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفت

منعم‌زاده نظام رتبه‌بندی شانگهای را یک نظام رتبه‌بندی جهانی معرفی کرد که به منظور ارزیابی دقیق‌تر از نحوه عملکرد دانشگاه و ارائه رتبه‌بندی جامع از جایگاه دانشگاه در سطح جهانی، ۴ معیار کیفیت آموزش، کیفیت اعضاء هیئت علمی، خروجی‌های پژوهش و سرانه عملکرد دانشگاه را برای بررسی عملکرد دانشگاه تعریف کرده است.

نظام رتبه‌بندی شانگهای (Shanghai Ranking) از سال ۲۰۰۹ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در ۵۴ موضوع در علوم طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی، و علوم اجتماعی را با حضور بیش از ۴ هزار دانشگاه انجام داده و منتشر می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.