شیر مادر حاوی ترکیباتی است كه در شیر خشک نیست

مزایای تغذیه با شیر مادرکاشان فردا – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: شعار هفته ترویج تغذیه با شیر مادر 13 تا 19 تیرماه جاری «توان‌مندسازی والدین، تقویت تغذیه با شیرمادر، حال و آینده» انتخب شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه، دکتر محمد حاجی‌جعفری اظهار داشت: در گذشته تنها راه تغذيه نوزاد در ماه‌هاي اول يا دو سال ابتدايي زندگي شير مادر بود، اما امروزه متأسفانه با وجود شير خشك، بعضی مادران شيردهي طبيعي به كودك را زودتر متوقف مي‌كنند يا برخي از مادران نسبت به دادن شير خود به نوزاد بي‌تفاوت هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ خواب راحت در دوران بارداری

وی خاطرنشان ساخت: شير مادر حاوي تركيباتي در تقويت استخوان‌ها و رشد طبيعي تمام‌ اندام بدن است كه حتي در شير خشك نيز يافت نمي‌شود و تغذیه با شیرمادر در جلوگیری از تمام انواع سوءتغذیه، امنیت غذایی شیرخواران و کودکان خردسال را تامین می‌کند.

معاون درمان دانشگاه تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی و یونیسف، شروع زودهنگام تغذیه با شیر مادر ظرف یک ساعت اول تولد، تغذیه انحصاری با شیرمادر در طی شش ماهه اول زندگی و ادامه تغذیه با شیر مادر تا دو سالگی یا بیشتر همراه با عرضه غذاهای کمکی مغذی، کافی و سالم از شش ماهگی به بعد را برای سلامتی مادام‌العمر، رفاه و تندرستی زنان و کودکان توصیه می‌کند.

دکتر حاجی جعفری تاکید کرد: سال‌ها تحقيقات و بررسي‌هاي متخصصان حوزه سلامت نشان داده است كه شيردهي براي مادر و نوزاد، سودمند است و اثر مثبت آن در دوران كودكي و بزرگسالی مشاهده می شود، شير مادر علاوه بر اينكه از سندروم خطرناك مرگ ناگهاني نوزاد تا حد امكان جلوگيري مي‌كند و باعث تقويت عملكرد ريه‌هاي نوزاد نيز مي‌شود، همچنین از مشكلات تنفسي و تنگي نفس کودکان جلوگيري مي‌كند‌.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.