ایجاد رشته راهنمای گردشگری در یکی از هنرستان‌های کاشان

تفاهم‌نامه میراث فرهنگی و آموزش و پرورش کاشان برای ایجاد رشته راهنمای گردشگریکاشان فردا – رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از راه‌اندازی رشته راهنمای گردشگری در یکی از هنرستان‌های این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این اداره، مهران سرمدیان اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه بین این اداره و اداره آموزش و پرورش کاشان مقرر شد از اول مهرماه رشته راهنمای گردشگری در یکی از هنرستان‌های کاشان راه‌اندازی شود.

بیشتر بخوانیم:
+ تفاهم‌نامه آموزش گردشگری در کاشان امضا شد
+ شورای توسعه گردشگری کاشان احیا می‌شود

سرمدیان گفت:‌ در راستای فرهنگ گردشگری و همچنین پتانسیل‌های موجود در شهرستان در حوزه‌های گردشگری، و ارتقای سطح آموزش‌های تخصصی گردشگری، و به منظور تربیت نیروی متخصص و اشتغال جوانان این رشته در شهرستان راه‌انداری می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش هم در این خصوص گفت: این تفاهم‌نامه شامل مواردی چون همکاری در حوزه آموزش‌های تخصصی برای هنرجویان و توان‌مندسازی ضمن خدمت معلمان در دروس تخصصی، استفاده از امکانات و ابزارهای موجود و بناهای تحت‌پوشش میراث فرهنگی به منظور برگزاری کارگاههای تخصصی و آموزشی هنرستان تنظیم‌شده است.

حسین مقنی افزود: به‌کارگیری هنرجویان این هنرستان در بناهای تاریخی و تأسیسات گردشگری کاشان به عنوان کارورز و راهنما در ایام نوروز و دیگر فصول گردشگری، مشارکت در برگزاری جشنواره‌ها ،المپیادها و رویدادهای فرهنگی در زمینه‌های ملی، آئینی، سنتی و ایجاد کارگاه‌های تخصصی جهت برنامه‌ریزی‌های گردشگری از دیگر مفاد این‌ تفاهم‌نامه است.

در حال حاضر 91 مؤسسه گردشگری در شهرستان کاشان با ظرفیت اقامتی 2100 نفر در حال ارائه خدمات به گردشگران هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.