۵۶ دستگاه استخراج «ارز دیجیتال» در کاشان کشف شد

سرهنگ علی پورکاوه فرماندهی انتظامی شهرستان کاشانکاشان فردا  ـ  فرمانده انتظامی کاشان از کشف ۵۶ دستگاه قاچاق استخراج ارز دیجیتال (بیت کوئین) در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ علی پورکاوه دوشنبه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نصب و استفاده دستگاه “ماینر” (تولید ارز دیجیتال) در یکی از واحدهای تولیدی صنعتی مواد پلاستیکی کاشان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود: پس از تائید موضوع، مأموران انتظامی با حکم قضائی به محل اعزام شدند و در بازرسی انجام گرفته، این دستگاه‌ها که در هشت کانکس به صورت قفسه‌بندی با تجهیز کابل‌های شبکه و برق جاسازی شده بودند به ارزش افزون بر ۱ میلیارد تومان کشف شد.

فرماندهی انتظامی کاشان با اشاره به این‌که در این خصوص یک نفر شناسایی و دستگیر شده است، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت.

کشف ۵۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در کاشان

وی یادآور شد: استفاده از دستگاه ماینر (تولید ارز دیجیتال) نیاز به مصرف برق زیاد دارد و این متهم با بهره‌گیری از برق یارانه‌ای واحدهای صنعتی، اقدام به فعالیت غیرقانونی می‌کرد که با اشراف اطلاعاتی پلیس به دام افتاد.

فرمانده انتظامی کاشان با تاکید بر این‌که برخورد با مفسدان اقتصادی و قاچاقچیان کالا و ارز به صورت مستمر در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد، گفت: تماس به‌موقع شهروندان با پلیس و اعلام موضوع‌های مشکوک، نقش مؤثری در کشف و خنثی‌سازی بسیاری از جُرم‌ها دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.