تشکیل شورای هنر، موازی کاری نیست، حرکتی تکمیلی است

سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشانکاشان فردا –  شهردار کاشان پیرامون تشکیل شورای هنر توسط شهرداری گفت: بر اساس وظایف، قوانین، مقررات و اختیارات شهرداری با اطمینان و قاطعیت عرض می‌کنم که گفته‌های افراد مبنی بر غیرقانونی بودن این شورا، هیچ مبنایی ندارد.

سعید ابریشمی‌راد ضمن اشاره به این‌که تا به امروز انتقاد جدی از سمت کسی نشنیده،تصریح کرد: کار شهرداری منحصر به خودش است. شاید این‌چنین به نظر بیاید که ما در حوزه ورزش با تربیت‌بدنی موازی‌کاری کرده‌ایم و یا در حوزه فرهنگ، با ارشاد موازی‌کار می‌کنیم، درحالی‌که این‌ها موازی‌کاری نیست، بلکه حرکاتی تکمیلی است.

او ادامه داد: شهرداری به‌عنوان یک نهاد اجتماعی که هدف غایی آن توسعه است و بالاترین و مطمئن‌ترین توسعه هم مبتنی بر توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است در حال انجام فعالیت است. بنابراین شهرداری خودش را متعهد می‌داند که در حوزه فرهنگ و اجتماع وارد شود.

ابریشمی‌راد تاکید کرد: شورای هنری شهرداری کاشان هم موازی با هیچ حرکتی در هیچ کجا نیست، کما این‌که ما تاکنون چنین ساختاری را نه به طور غیررسمی و مردم‌نهاد و نه به‌صورت رسمی نداشته‌ایم.

شهردار کاشان با بیان این‌که ما در شهرداری به دلیل وظایف ذاتی، مسئولیت‌های در حوزه توجه به هنر و هنرمند در راستای تعالی ظرفیت‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ عمومی داریم خاطرنشان ساخت:  به این نتیجه رسیدیم که یک شورای مشورتی از نمایندگان رسته‌های هنری مختلف تشکیل دهیم که اتفاق بسیار میمون و خوبی بود. این شاید یک حرکتی الگویی برای سایر شهرها باشد. این شورا، از روزی که شکل گرفته تا الان بسیار مفید بوده و من به آینده آن امیدوار هستم.

ابریشمی‌راد ضمن اشاره به این‌که همواره شعارش مبنی بر مدیریت مشارکتی و خرد جمعی بوده گفت: ما که باید در شهر یک‌سری فعالیت‌های فرهنگی انجام بدهیم، پس چه‌بهتر که با دریافت نظر از متخصصین امر و متولیان امر گام برداریم و با آن‌ها مشورت کنیم.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند این امر غیرقانونی است، گفت: لازم است از عده‌ای که تشکیل شورا را غیرقانونی می‌دانند، بپرسیم طبق چه مستنداتی چنین نظری دارند؟

حوریه شیوا – مشکات آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.