شبکه هواشناسی کاشان استاندارد نیست

سید چواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: شبکه هواشناسی کاشان استاندارد نیست.

سید جواد ساداتی‌نژاد به مهر تاکید کرد: مردم گمان می‌کنند هواشناسی موضوعی تشریفاتی است در حالی که این موضوع اثر مهمی در زندگی و اقتصاد دارد و عدم توجه به آن موجب هدررفت منابع ملی می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ ایستگاه هواشناسی برای چه کاری می‌خواهیم

وی ضمن انتقاد از عدم آموزش‌های عمومی لازم در حوزه هواشناسی افزود: رعایت هشدارهای هواشناسی ما را در حفظ منابع و پویایی اقتصاد کشور کمک می‌کند.

ساداتی‌نژاد با بیان این‌که برای تمامی دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش باید مشارکت داشته باشند، ابراز داشت: جایگاه سازمان هواشناسی جایگاه مناسبی نیست و مأموریت آن با جایگاه آن در وزارت راه و شهرسازی متناسب نیست و دولت و اندیشمندان باید به بهبود جایگاه آن بپردازند.

وی با بیان این‌که در کاشان نیز شبکه هواشناسی کامل و استاندارد نیست، گفت: منطقه کاشان یک ایستگاه در آران و بیدگل دارد و بر همین اساس لازم است یک ایستگاه در کویر و یک ایستگاه در کوهستان ایجاد شود تا میزان بارندگی به صورت دقیق‌تر اندازه‌گیری شود و این مهم در بودجه سال ۹۹ مدنظر قرار بگیرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل همچنین اعلام کرد: بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته با رئیس اداره هواشناسی کشور، مقرر شد هواشناسی در فرودگاه کاشان تقویت شود تا اندازه‌گیری آیتم‌ها با دقت بالاتری انجام شود چرا که این موضوع در ایمنی پرواز نقش بسزایی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.