بهرام بیضایی، جایزه جلال ستاری را از جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی دریافت کرد

جایزه جلال ستاری به بهرام بیضایی رسیدکاشان فردا – بهرام بیضایی، جایزه جلال ستاری را از سمینار بین‌المللی نوزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی، دریافت کرد.

محمد رحمانیان که برای دریافت این جایزه روی صحنه آمده بود، تاکید کرد به نظرش، این مهم‌ترین جایزه‌ای است که در یک جشنواره به بهرام بیضایی اهدا شده است.

به گزارش خبرآنلاین هفتمین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی، بعد از ۲ روز برگزاری در سالن شهرداری شهر قمصر کاشان، عصر امروز یک‌شنبه ۲۰ مرداد طی مراسمی به پایان رسید. اهدای جایزه جلال ستاری به چهار پژوهشگر ایرانی و خارجی از جمله بهرام بیضایی، از جمله بخش‌های این مراسم بود.

بیشتر بخوانیم:
+ جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی باید رویدادی دائمی برای کاشان شود

در این مراسم، جایزه جلال ستاری به محمدرضا اصلانی، بهرام بیضایی، آنتونیو سالرنو و محمدحسین ناصربخت، ۴ پژوهشگر حوزه نمایش‌های آیینی و سنتی تعلق گرفت.

حمیدرضا اردلان، دبیر بخش سمینار جشنواره در ابتدا درباره تاثیر جلال ستاری بر فرهنگ و هنر کشور بیان کرد: «فرهنگ ما از طریق جلال ستاری با بسیاری از متفکرین جهان آشنا شد. وی چند کار مهم انجام داده است که اولینش این بود که اسطوره را به زبان فارسی برای ما توضیح داد. وی همچنین حدود ۱۰۰ جلد کتاب درباره فلسفه، زیبایی شناسی، ‌پدیدارشناسی، نشانه شناسی و … تدوین کرده است.»

وی ادامه داد: «لاله تقیان همسر وی که از پژوهشگران شناخته شده تئاتر ایران است و به دلیل‌ بیماری آقای ستاری نتوانست در این مراسم حضور یابد، پیامی از جانب جلال ستاری پیامی برای ما ارسال کرده است.»

در پیام ستاری آمده بود: «توسعه فرهنگ با شناخت سنت‌ها و آیین‌هایی است که پایگاه اندیشه دوستداران فرهنگ و مورد احترام مردم است. از همه شما سپاسگزارم که برای این مهم تلاش می‌کنید و آرزوی موفقیت بیشتر شما را دارم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.