آیین جشن تولد دوهزارمین نوزاد بیمارستان آیت الله یثربی(ره)

دو هزارمین کودک متولدشده در بیمارستان یثربی کاشانکاشان فردا – آیین شادمانه تولد دوهزارمین نوزاد بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی(ره) و جشنواره ترویج فرهنگ تغذیه با شیر مادر و ترویج زایمان طبیعی پیش‌ازظهر چهارشنبه 23 مردادماه در دانشکده فنی مهندسی آیت‌الله یثربی(ره) کاشان برگزار شد.

به گزارش پیام محب، دکتر خلیل فریور، متخصص بیماری‌های اطفال و عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر در این آیین در سخنانی یکی از نعمت‌های بزرگی که خدا به مادران عطا نموده و نشان از عدل الهی دارد شیر مادر برشمرد و افزود: خداوند عادل است و در مورد تغذیه با شیرمادر فقیر و غنی همه برابر هستند.

عضو کمیته کشوری ترویج تغذیه با شیر مادر تاکید کرد: شیر مادر تاثیر بسزایی در هوش و رشد جسمانی و عاطفی کودک دارد و بهترین غذا برای کودک محسوب است که هیچ کارخانه‌ای تاکنون نتوانسته همانند شیر مادر تولید کند.

دکتر سید علیرضا مروجی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این آیین با اشاره به مزایای شیر مادر خاطرنشان کرد: شیر مادر تغذیه‌ای انحصاری است و هیچ غذایی جایگزین آن برای کودک نمی‌شود.

وی تصریح کرد: رابظه عاطفی مستقیمی بین مادر و کودک و تغذیه سالم با شیر مادر وجود دارد.

دکتر افسانه تقریری، متخصص زنان و زایمان بیمارستان گفت: بخش زایمان بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی در سال 96 راه‌اندازی شد و در آن سال 577 نوزاد و در سال 97 نیز 913 نوزاد و از ابتدای سال 98 تاکنون 488 نوزاد در بیمارستان به‌دنیا آمده‌اند.

وی همچنین به برگزاری متعدد کلاس‌های آمادگی برای زایمان پرداخت و تاکید کرد: در این بیمارستان مادران زایمان طبیعی و فیزیولوژیک و ایمن را تجربه می‌کنند.

در این آیین از دکتر انصاری، نخستین پزشک زنان و زایمان کاشان، مادرانی که در کلاس‌های بارداری شرکت می‌کنند، مادر 2هزارمین نوزاد متولد شده در بیمارستان، کارکنان اتاق عمل زایمان و زنان قدردانی شد.

بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی کاشان خدمات ویژه‌ای برای مادران بارداری که فرزندان خود را در این بیمارستان به دنیا می‌آورند از جمله عکاسی و فیلم‌برداری اختصاصی و حرفه‌ای مادر و کودک، اهدا کتاب‌های آشنایی با مراقبت‌های بعد از تولد از نوزاد به مادران و … دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.