تغییر سهم ایران از دریای خزر نیازمند تصویب مجلس

سید چواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلسکاشان فردا – نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: هرگونه معاهده‌ و تغییری در سهم ایران در دریای خزر، باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.

به گزارش ایرنا، سید جواد ساداتی‌نژاد گفت: هرگونه معاهده‌ای برای تغییر در سهم ایران در دریای خزر امضا شود باید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد و تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده و سهم دریای خزر محفوظ و ثابت است.

ساداتی‌نژاد در مورد انتقال آب دریای خزر به استان سمنان یادآور شد: نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های دیگر نیز چنین طرح و انتقال‌هایی انجام‌شده و نتایج و مباحث خاص خود را دارد.

او درباره استفاده از آب دریا افزود: برای استفاده از آب شرب دریا، باید از دستگاه‌های شیرین‌سازی بهره برد و تغییرات محیط زیستی را نیز به دنبال دارد،

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد: می‌توان آب‌های شور موجود در مناطق کویری را با هزینه‌های کمتر شیرین‌سازی و استفاده کرد و این موضوع نیاز به برسی بیشتری دارد.

ساداتی‌نژاد که امضا‌کننده طرح بازگشت فرزندان مسئولان به کشور است تصریح کرد: بنده موافق مطرح شدن طرح در مجلس هستم و امیدوارم این اتفاق رقم بخورد.

به گفته مدافعان محیط زیست هرگونه تغییر در اقلیم و انتقال آب از محلی به محل دیگر مستلزم دستکاری در طبعیت مسیر انتقال است و زیان این دستکاری برای محیط‌زیست بسیار بیشتر از هزینه‌های تغییر الگوی کشت، مدیریت مصرف و راه‌های جدید برای حفظ و ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از ریخته‌شدن آن‌ها به باتلاق‌ها است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.