۱۰ شهریورماه زادروز تقی آزاد ارمکی جامعه‌شناس کاشانی

تقی آزاد ارمکی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهرانکاشان فردا ـ دکتر «تقی آزاد ارمکی» ۱۰ شهریورماه ۱۳۳۶ در «ارمک» کاشان به دنیا آمد.

سال‌های ابتدایی تحصیلی را در کاشان خواند و سپس به دلیل مهاجرت خانواده به تهران، سال آخر دوره ابتدایی و دبیرستان را در تهران – نظام‌آباد، سبلان شمالی- تحصیل کرد.

کارشناسی جامعه‌شناسی را از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۹ و کارشناسی‌ارشد جامعه‌شناسی را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۶۴ دریافت و پس از آن به عنوان مربی در دانشکده علوم اجتماعی در گروه جامعه‌شناسی مشغول به کار شد.

وی در سال ۱۳۶۷ برای دریافت دکتری جامعه‌شناسی به «دانشگاه مریلند» رفت و دکترا را در زمینه جامعه‌شناسی نظری زیر نظر «جرج ریتزر» در سال ۱۳۷۱ گرفت و به ایران بازگشت.

از آن زمان تا کنون در رشته جامعه‌شناسی به تدریس، تحقیق و تالیف پرداخته و در بعضی از شرایط و موقعیت‌ها، به‌عنوان مدیرگروه و رئیس دانشکده در حوزه علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی فعال بوده‌است.

آزاد ارمکی در طول کار و تلاش ۲۴ کتاب در این رشته و مسائل اجتماعی و فرهنگی ایران تألیف کرده و بیش از یک‌صد مقاله و گزارش تحقیقی نوشته که بیشتر آن‌ها به چاپ رسیده‌است.

وی همچنین در این مدت در طرح‌های تحقیقاتی بین‌المللی مشارکت کرده که حاصل آن‌ها چاپ مقالاتی در مجلات علمی بین‌المللی به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است.

دکتر تقی آزاد ارمکی بعد از پایان فرصت مطالعاتی در سال ۱۳۸۷ در دانشگاه تورنتو در کشور کانادا به ایران آمده و هم‌اکنون در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران مشغول تدریس و تحقیق است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.