بهتر است به دنبال کاری بروید که به آن علاقه دارید و بتوانید در آن تفاوتی ایجاد کنید

احمدرضا کاظمی طنزپرداز پدر تحلیل فارسیکاشان فردا – احمدرضا کاظمی نویسنده و طنزپرداز در نشست تخصصی «وضعیت دیگر» ماجرای ادامه تحصیل و اشتغال خود را با بیان طنزی شروع کرد: «”کره خر درس بخون” جمله‌ای بود که دبیر ریاضی دوره راهنمایی‌مان همیشه به کار می‌برد، خیلی دوست دارم او را ببینم و به او بگویم الان یک خر تحصیل‌کرده شده‌ام.»

کاظمی‌گفت: «در طول مدت تحصیلم هیچ‌گاه درس‌خوان نبودم اما نمراتم خوب بود. بارها دبیر ادبیات از من تعریف می‌کرد و زنگ انشا انگشت به دهان بود. کم‌کم تعریفم از علم عوض شد؛ در رابطه با این‌که علم بهتر است یا ثروت، می‌گویم علم صرفا دانش نیست، تحصیلات دانش نمی‌دهد، دلالی و خرید و فروش و طنزنوشتن هم علم می‌خواهد. در حالی که علم برای ما مهندسی و ساختن و درمان و … تعریف شده است.

وی افزود: من همیشه موبایل را وسط کتابم می‌گرفتم و در وبلاگم طنز و شعر و نقد می‌نوشتم و اکنون راضی هستم؛ چون نقطه‌عطفم در طنزنویسی ایجاد شد. یک‌سال بعد از دیپلم، مهندسی عمران دانشگاه کاشان قبول شدم، در حالی که ادبیات را 87 درصد، معارف 70 درصد، عربی60 درصد، زبان 60 درصد، ریاضی 12 درصد، فیزیک 20 درصد و شیمی‌را 40 درصد زده بودم. رشته عمران را انتخاب کردم چون شنیده بودم راحت‌ترین رشته میان رشته‌های مهندسی است. ارشد هم دانشگاه امیرکبیر قبول شدم و تنها انگیزه‌ام برای رفتن به دانشگاه این بود که فاصله‌ام تا دفتر روزنامه 5 دقیقه راه بود.

این طنزپرداز که در ویدئوهای طنزش در فضای مجازی پرطرفدار است تاکید کرد: بهتر است به دنبال کاری بروید که به آن علاقه دارید و بتوانید در آن تفاوتی ایجاد کنید. همه کارها را دیگران کرده‌اند، بهتر است بتوانیم کار متفاوتی کنیم، این شد که طنز را به سمت تصویر و کارهای مینی‌مال، ویدیو و … بردم. اگر کسی باشی مثل بقیه، در بهترین حالت یک حقوق کارمندی برای خود خواهی داشت؛ اما اگر کسی نباشی مثل بقیه، بدترین حالتش این است که یک حقوق کارمندی داری.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.