نکوداشت استاد «شهاب تشکری» در آران و بیدگل برگزار شد

نکوداشت استاد شهاب تشکریکاشان فردا – آیین نکوداشت استاد «شهاب تشکری» صاحب نخستین ترجمه منظوم قرآن و مترجم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و داستان کربلا در آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش شبستان این آیین با حضور دبیر مجامع ادبی کشور و اعضای مجامع ادبی استان اصفهان، مسئولان کارگروه آموزش، پژوهش، امور شهرستان، روابط عمومی و دبیر مجامع استان اصفهان و مدیران انجمن‌های ادبی جوان کویر آران و بیدگل، سخن، شاعرانه‌‌ها، سیلک و مقبل کاشان در سالن اجتماعات آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در این مراسم گفت: بزرگ‌داشت استاد فرهیخته «شهاب تشکری» که عمری را درخدمت شعر و ادب، شعرهای آئینی و کتاب‌های منظوم بوده است، پاسداشت یک خادم قرآن کریم است.

«سعید ضابطی» تصریح کرد:‌ما متولیان فرهنگ و هنر شهرستان در این جنگ فرهنگی باید زمینه‌های مذهبی- دینی و بیان معرفت‌ها و شناخت انقلاب و اسلام را فراهم و ارزش‌های دفاع مقدس، و انقلاب اسامی را با زبان هنر به نسل جوان منتقل کنیم.

بیشتر بخوانیم:
+ از محمد اخوان فینی (سرشار) تجلیل می‌شود
+ جهان‌آرایی شاعر حاضر در همه کنش‌های اجتماعی و فرهنگی است

شعرخوانی شعرای کاشان- اصفهان و آران و بیدگل و سخنرانی دکتر مهناز آزاد و محمدرضا کاکائی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

استاد شهاب تشکری آرانی متولد ۱۳۲۲ خورشیدی، از اساتید شعر و ادب شهرستان آران و بیدگل است که برای نخستین‌بار در جهان اسلام قرآن کریم را به صورت منظوم ترجمه کرد. وی همچنین نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و تاریخ عاشورا را به نظم درآوده و از وی آثار ادبی متعددی به چاپ رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.