الزام آبفا برای برگشت پساب به حوزه آبخیز کاشان

تصفیه‌خانه آب کاشانکاشان فردا – عضو شورای شهر کاشان خواستار تصویب طرحی تحت عنوان الزام آبفا برای برگشت پساب به حوزه آبخیز کاشان در کمیسیون و صحن علنی شد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسینعلی وکیل در نشست کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای شهر کاشان افزود: در این طرح محدودیتی برای پرداخت یا عدم پرداخت وجه به آبفا برای دریافت این آب ذکر نشود تا شهرداری راه‌کارهای لازم را در خصوص آن پیدا کند که یکی از آن‌ها مبادله مجوز است.

وی تصریح کرد: شهرداری ۲۹۰ لیتر در ثانیه مجوز آب دارد که در حال حاضر ۱۱۰ لیتر در ثانیه آب برداشت می‌کند و می‌تواند از همین محل برای دریافت ۱۸۰ لیتر باقی‌مانده با سازمان آبفا قرارداد ببند.

وکیل تصریح کرد: خطرات کاشت محصول با این آب و مسائل بهداشتی آن برای مردم شهر زیان‌بار است، و ورود این آب به کویر سبب می‌شود آب شور در کویر افزایش یافته و به سمت جنوب که آب شیرین شهر کاشان است نفوذ کند.

وی ادامه داد: رفتن این آب به پایین دست سبب می‌شود سطح سفره‌های آبخیز کاشان هر روز پایین‌تر برود و موجب فرو نشست‌ در منطقه بالادست شود. هم‌اکنون هم در نواحیی چون ابتدای جاده ابوزیدآباد شاهد این فرونشست‌ها هستیم.

عضو شورای شهر کاشان یادآور شد: برای شهر زلزله‌خیزی چون کاشان خالی‌شدن سفره‌ها و ایجاد فرونشست سبب می‌شود در آینده نشست ساختمان‌ها را در اثر فشار بار قائم داشته باشیم و همچنین در زمان زلزله به تخریب بیشتر منجر شود.

وکیل خاطر‌نشان کرد: از جمله اقدامات موثر جهت حفظ آب، ایجاد مخزن بزرگ و دریاچه ذخیره آب است که انجام آن باید در اولویت باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.