طرح مشاغل خانگی بانوان در کاشان اجرا می‌شود

فرمانداری ویژه کاشانکاشان فردا – مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری کاشان گفت: زنان می‌توانند در قالب مشاغل خانگی، علاوه بر کسب درآمد و تقویت بنیه اقتصادی خانواده، با قوت به ایفای نقش همسری و مادری در خانواده بپردازند.

نرگس قربانیان، به تشریح موافقت‌نامه سه جانبه معاونت زنان ریاست‌جمهوری، وزارت تعاون و جهاد دانشگاهی پرداخت و بیان داشت: این طرح زنانی را که همسرشان فوت کرده، بانوان مطلقه، بانوان مجرد زیر ۵۵ سال (خودسرپرست) و بانوانی که همسر زندانی، معتاد (بدسرپرست) و یا از کار افتاده و معلول دارند را شامل می‌شود مشروط به این‌که درآمدی نداشته باشند و تحت پوشش ارگان‌های حمایتی نیز نباشند.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اصفهان نیز تصریح کرد: این طرح در چهار فاز اجرا می‌شود که فاز اول مربوط به شناسایی و ارزیابی اولیه متقاضیان است و در فاز دوم نیز پشتیبانان طرح معرفی می‌شوند.

هومن سراج یادآور شد: استعدادسنجی و توان‌مندسازی متقاضیان، فاز سوم اجرای این طرح است که در آن کارگاه‌های آموزشی و تخصصی بر اساس استانداردهای موجود برگزار شده و به متقاضیان مشاوره‌های مورد نیاز ارائه می‌شود و در فاز چهارم که اتصال به بازار است محصولات استاندارد تولید شده و کمیت و کیفیت آن ارتقا می‌یابد و علاوه‌ بر این‌که برندسازی برای محصولات انجام می‌شود، برای فروش محصولات نیز تضمین ارائه می‌شود.

وی از جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل‌گر بین‌بخش دولتی و خصوصی نام برد و گفت: سعی داریم مشکلات و مسائل پیش‌روی اجرای این طرح را رفع کنیم که در این مسیر همکاری و ارتباط فعال همه نهادهای متولی مورد نیاز است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.