احیای بافت تاریخی کاشان سالانه ۱ میلیارد تومان هزینه دارد

بافت سنتی و قدیمی کاشانکاشان فردا – مدیرعامل سازمان عمران و بهسازی شهرداری کاشان گفت: احیای بافت تاریخی و قدیمی کاشان سالانه بیش از یک میلیارد تومان هزینه در بردارد.

امین چناری در گفت‌و‌گو با مهر، با بیان این‌که در ۶ ماه نخست سال‌جاری این سازمان بیش از ۴۰ هزار مترمربع بلوک‌فرش و جدول تولید کرده، اظهار داشت: از این مقدار ۲۵ هزار مترمربع برای به‌سازی معابر سواره‌رو کاشان و ۱۵ هزار مترمربع آن برای به‌سازی معابر پیاده‌رو شهر استفاده شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ اختصاص ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به نوسازی بافت‌های فرسوده

وی از کف‌فرش و بدنه‌سازی در معابر ورودی بازار بزرگ کاشان در سه نقطه کوچه اصناف، کوچه درب‌زنجیر و پانخل خبر داد و افزود: این معابر با بیش از سه هزار مترمربع وسعت به‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان عمران و به‌سازی شهرداری کاشان بیان کرد: ۲۱ معبر سواره‌رو بافت تاریخی و قدیمی کاشان با متراژ تقریبی ۱۵ هزار مترمربع نیز توسط این سازمان ب‌سازی شده است.

چناری تصریح کرد: زیرسازی و بلوک‌فرش ۲۵ معبر سواره‌رو فاز دو ناجی‌آباد در متراژ تقریبی هفت هزار مترمربع نیز از جمله فعالیت‌هایی بوده است که این سازمان برای رفاه حال و آسودگی در تردد آسان ساکنین شهرک فاز ۲ ناجی ‌باد کاشان انجام داده است.

وی اعلام کرد: در صورت خرابی آسفالت معابر در بافت تاریخی و قدیمی، آسفالت جمع‌آوری و محل آن زیرسازی و بعد بلوک‌فرش می‌شود به دلیل این‌که بلوک‌فرش نشست ندارد و باعث ماندگاری بیشتر معبر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.